  • 1. Data: 2009-03-19 20:45:02
    Temat: Łakomstwo :-)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    No przykro mi bardzo: 18 odmian pomidorów wysiałam.
    Nie potrafię sobie odmówić żadnej odmiany z posiadanych kupionych i
    prezentowych. Ilości różne: od 5 do 10 sztuk. W sumie będzie około 150
    krzaków. A miałam się ograniczać...
    :-)

  • 2. Data: 2009-03-19 21:40:10
    Temat: Re: Łakomstwo :-)
    Od: j...@p...fm

    On 19 Mar, 21:45, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Nie potrafię sobie odmówić żadnej odmiany z posiadanych kupionych i
    > prezentowych. Ilości różne: od 5 do 10 sztuk. W sumie będzie około 150

    No to ostro pojechałaś.
    Ale mączniak i tak zrobi swoje :)

    [pozdr]

  • 3. Data: 2009-03-19 21:42:36
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > Nie potrafię sobie odmówić żadnej odmiany z posiadanych kupionych i
    > prezentowych. Ilości różne: od 5 do 10 sztuk. W sumie będzie około 150

    Ja się ograniczyłem,wysiałem tylko po 4 ziarenka z 42 odmian.Nie wszystkie są
    naprawdę odmianami,niektóre to krzyżówki międzyodmianowe,niektóre tylko opisane
    jako typ,np:gnojak-wyrósł na kompoście z oczyszczalni ścieków,odporny na
    wszelkie plagi,a nasiona z jego wnuków.Planuję wysadzić po 2 rośliny z
    odmiany,niektórych więcej,po cztery.W tym dwie podkładki do szczepienia.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 4. Data: 2009-03-20 00:45:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 14:40:10 -0700 (PDT), j...@p...fm napisał(a):

    > No to ostro pojechałaś.
    > Ale mączniak i tak zrobi swoje :)

    A pewno! I zaraza ziemniaczana, i szara pleśń. Jednak nie "pryszczę" niczym
    (podobnie jak truskawek i malin) i mam w nosie, że spora część plonów na
    nic. Ze 150 krzaków i tak nie damy rady przejeść nawet 1/4 owoców, więc
    niechże choćby i te 3/4 szlag trafi; a wiadomo, ża az tak źle nie będzie. I
    dla nas starczy, i dla dzieci, i sąsiadów miłych się obdzieli, a jeszcze
    dla dalszej rodziny, jak wpadnie, parę wiader pomidorów zawsze jest, ho ho,
    od tyyyylu lat :-)

  • 5. Data: 2009-03-20 00:48:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 22:42:36 +0100, mirzan napisał(a):

> [...]
    > wszelkie plagi,a nasiona z jego wnuków.Planuję wysadzić po 2 rośliny z
    > odmiany,niektórych więcej,po cztery.W tym dwie podkładki do szczepienia.

    Ten kosmaty pomidor też wysiałam :-)

    Tak przy okazji: masz może jakiś patent na dobre indywidualne oznaczanie
    sadzonek, coby się później nie myliły odmiany? Ja już wszystkiego
    probowalam i jednak blakną napisy, nawet wykonywane na plastiku pisakami do
    CD, co to woda ich nie rusza. Ale slońce wszystko rusza i po czasie, kiedy
    już są owoce, ledwo widać nazwy albo i wcale :-(((

  • 6. Data: 2009-03-20 02:38:29
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

> [...]
    > CD, co to woda ich nie rusza. Ale slońce wszystko rusza i po czasie, kiedy
    > już są owoce, ledwo widać nazwy albo i wcale :-(((

    Mirek ma taki sposób. Wręcz genialny w swej prostocie.
    Niech jednak sam o tym napisze.
    O ile mnie stara pamięć nie myli - już o tym pisał na grupie.
    :-))
    Pozdrawiam pogodnie

  • 7. Data: 2009-03-20 07:40:18
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Tak przy okazji: masz może jakiś patent na dobre indywidualne oznaczanie
    > sadzonek, coby się później nie myliły odmiany?

    Puszka po piwie Zlaty Hrad,pocięta na paski.Po czystej stronie paska można pisać
    długopisem,napis jest dobrze odcisnięty.Koniec niezapisany owijsz o łodygę
    i do jesieni wystarczy.Napisy trwałe,które mają wytrzymać kilkaset lat,robię na
    pociętej na paski butelce po napojach.Napis robię ostrzem noża,ostrzem cyrkla,
    albo specjalnie zaostrzonym szpikulcem,wsadzonym do długopisu zamiast wkładu.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 8. Data: 2009-03-20 13:06:59
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > No przykro mi bardzo: 18 odmian pomidorów wysiałam.

    Wysiałaś wszystkie? Nawet te, których okres
    wegetacji do czasu zbiorów jest bardzo krótki?
    Mam na myśli te przesłane.
    :-)

    Pozdrawiam pytająco

  • 9. Data: 2009-03-20 14:09:02
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie potrafię sobie odmówić żadnej odmiany z posiadanych kupionych i
    > prezentowych. Ilości różne: od 5 do 10 sztuk. W sumie będzie około 150

    Twoje łakomstwo to nic w porównaniu z moim... Kupiłam na Allegro dwie
    sadzonki piwoni drzewiastej po 69 zł sztuka. Nie mogłam sie oprzeć, od kilku
    lat mnie fascynują.... Po prostu mam fioła ogrodniczego. Sprzedawca ma
    tylko jeden komentarz. Ale chyba przyjdzie przesyłka.
    I chyba musze wybrać sie do psychiatry. Bo właśnie zastanawiam się jak je
    gdzieś posadzić (a wymagają przygotowania miejsca do sadzenia) żeby mnie
    policja czy straż miejska nie złapała jak w nocy będę wykpywać dzirę w
    ziemi.

  • 10. Data: 2009-03-20 16:23:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 14:06:59 +0100, skryba napisał(a):

    > Wysiałaś wszystkie? Nawet te, których okres
    > wegetacji do czasu zbiorów jest bardzo krótki?
    > Mam na myśli te przesłane.
    > :-)
    >
    > Pozdrawiam pytająco

    Tak, wszystkie: mam szklarenkę przy domu i będę w niej hodowała rozsadę
    tych późniejszych, a te wczesne mają do końca już pozostać w szklarni i tam
    zaowocować, zanim będą te późniejsze, sadzone w tunelu foliowym. Może
    "rzucę się" w tym roku na jesienny, drugi rzut pomidorów, jak mąż
    wyremontuje piec stałopalny na koks, z dmuchawą, który to nieczynny stoi od
    lat w tunelu. Wtedy te wczesne znowu się przydadzą, tylko musze obliczyc,
    kiedy wysiać.