  • 1. Data: 2009-03-17 13:23:21
    Temat: Zielone zimą byliny - wycinac czy nie?
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie po zimowym śnie.

    Ponieważ wiosna przyszła do mojego ogródka przedwczoraj, wybudziłem się z
    zimowego snu i co widzę? Otóż niektóre z bylin, które posadziłem w ubiegłym roku
    nie zmarzły i są cały czas zielone. M.in. Skalnica Arendsii, czy Goździk albo
    Złocień Wielki, maja wciąż ładne liście. Niektóre tylko brzydko się rozłożyły.
    Zastanawiam się czy nie należałoby ich jednak teraz wyciąć?
    Skalnica mimo sprawnych pędów wygląda brzydko. Na środku zrobiło się puste
    "gniazdo".
    Może jakiś dobry ogrodnik albo ogrodniczka doradzi?
    Pozdrawiam.

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-03-17 21:56:35
    Temat: Re: Zielone zimą byliny - wycinac czy nie?
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik n...@o...pl napisał:

> [...]
    > Złocień Wielki, maja wciąż ładne liście. Niektóre tylko brzydko się rozłożyły.
    > Zastanawiam się czy nie należałoby ich jednak teraz wyciąć?

    Możesz jeszcze podrzemać. Na wycinanie za wcześnie. Poczekaj, aż
    ruszy wegetacja. Wtedy będziesz widział, co jest niepotrzebne lub brzydkie.

    Pozdrawiam, Barbara