  • 11. Data: 2009-05-07 17:33:48
    Temat: Re: Hippeastrum kwitnące.........
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Pięknie :-). Właśnie przed chwilą odtańczyłam dziki taniec radości na
    > widok pączka na moim amarylisie :-).
    >
    > Jak poznać czy to amarylis czy hippeastrum, teściowa prezentując mi
    > roślinkę stwierdziła, że to amarylis jest :-) a ja tak średnio
    > przekonana jestem..

    Po odcięciu łodygi przekwitłego kwiatu odpowiedź znajdziesz tutaj:
    http://www.ogrody-krzekowo.pl/index.php?
    option=com_content&task=view&id=217&Itemid=1

    Pozdrawiam nieskromnie

  • 12. Data: 2009-05-07 17:56:58
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Jestem przekonany, że masz hippeastrum, bo amarylis najpierw wypuszcza liście
    > rośnie, a po uschnięciu liści wypuszcza pęd kwiatowy i kwiaty są pachnące,
    może
    > też rosnąć w gruncie.
    > Utarła się popularna nazwa amarylis, może ze względu na łatwość wymowy.
    > Właściwa nazwa to amarylis belladonna.
    >
    > Link dot.amarylisa:
    > http://sklep.cnos-vilmorin.pl/go/_info/reviews.php?i
    d=1002&item=4

    > Nie przekonuj teściowej na siłę, możesz pokazać jej moje zdjęcia hippeastrum.

    Jak powiadają górale istnieją trzy prawdy:
    Prowda, nieprowda i gooowno prowda.
    Amarylis : łodyga pełna
    Hippeastrum : łodyga w środku pusta.
    Utniesz po przekwitnieniu i się dowiesz co masz.
    Wyjdzie albo Twoja, albo teściowej racyja.
    Tak czy owak obie powinnyście być szczęśliwe bo zakwitło
    i swym urokiem zachwyciło.

    Pozdrawiam podręcznikowo

  • 13. Data: 2009-05-09 10:45:14
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    Kwitnienie odmiany Baby Star: http://zjak.fotosik.pl/albumy/631247.html

    Pozdr.

  • 14. Data: 2009-05-10 16:52:24
    Od: Sunnie <a...@a...com>

    Zjak pisze:

    > Nie przekonuj teściowej na siłę, możesz pokazać jej moje zdjęcia hippeastrum.

    Ależ nie mam najmniejszego zamiaru, z ciekawości jedynie pytam :-)
    Dzięki za informacje.
    Czekam na mój kwiatek :-)

    Sunnie

  • 15. Data: 2009-05-10 16:53:40
    Od: Sunnie <a...@a...com>

    skryba pisze:

    > Tak czy owak obie powinnyście być szczęśliwe bo zakwitło
    > i swym urokiem zachwyciło.

    :-)Czekam właśnie na kwiatek :-). Teściowa dostanie na pewno zdjęcie :-)

    Pozdrawiam,
    Sunnie

  • 16. Data: 2009-05-20 11:44:19
    Temat: Ostatnie kwitnienie.........
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    > Kwitnienie odmiany Baby Star: http://zjak.fotosik.pl/albumy/631247.html
    >
    > Pozdr.

    Trzecie kwitnienie tej samej cebuli w tym roku:
    http://zjak.fotosik.pl/albumy/636943.html

    Pozdr.

  • 17. Data: 2009-06-25 13:53:34
    Od: Sunnie <a...@a...com>

    skryba pisze:

    > Hippeastrum : łodyga w środku pusta.
    > Utniesz po przekwitnieniu i się dowiesz co masz.

    Ucięłam i łodyga pusta w środku, tak więc hippeastrum. Kwitło
    przepięknie, mam nadzieję, że jeszcze będę miała okazję zachywcać się
    kwiatami.

    Pozdrówki,
    Sunnie