  • Data: 2009-09-15 05:42:24
    Temat: Re: Hydrofor, ale inaczej - Wzmacniacz ciśnienia wody
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kogutek <k...@o...pl> wrote:

    > wypełnia gaz. Najczęściej powietrze. W niektórych typach
    > hydroforów
    > gaz oddzielony jest od wody przeponą a w innych styka się
    > bezpośrednio z wodą. W tego typu konstrukcjach nie można
    > wykorzystać
    > całej pojemności a jedynie połowę. Dlaczego, chyba nie muszę
    > pisać.

    Opisujesz podstawy konstrukcji hydroforów. Z którymi ludzie sobie
    radzą od dziesięcioleci, stosując zarówno zbiorniki przeponowe, jak
    i bezprzeponowe.
    Z połową objętości nie masz racji, powietrze się dość mocno spręża,
    więc pojemności zbiornika spokojnie wykorzystujesz z 80%.

    > hydroforach bez membrany następuje rozpuszczanie powietrza w
    > wodzie i
    > powietrza ubywa. Są co prawda jakieś automatyczne napowietrzacze
    > ale
    > nie do końca skuteczne.

    Najprostszy, o jakim słyszałem, to hipermarketowy kompresorek za
    29,99 załączany raz na dobę na 5 minut wyłącznikiem czasowym za
    kilkanaście złotych. Był bardzo skuteczny.

    > dostawy wody potrzebne są dwa takie hydrofory. Gdy z jednego się
    > korzysta drugi się napełnia. Nie potrzeba jest żadna dodatkowa
    > pompa
    > bo w czasie napełniania w zbiorniku nie ma ciśnienia. Dopiero po
    > napełnieniu całego włącza się sprężarka i robi ciśnienie niezbędne
    > do
    > opróżnienia zbiornika.

    Opisujesz rozwiązanie podane wyżej przez Andrzeja Lawę. Dlaczego
    jego rozwiązanie było błędne, a twoje nie jest?

    > instalacja miała sens to zbiornik musi mieć z 200 litrów
    > pojemności.
    > Podejrzewam że koszt 200 litrowego zbiornika z przeponą będzie
    > porównywalny z ceną niedużego, używanego, niezbyt starego
    > samochodu.

    200l przeponowy zbiornik bez problemu kupisz poniżej 1000zł.

    J.