  • Data: 2009-09-15 12:10:51
    Temat: Re: Hydrofor, ale inaczej - Wzmacniacz ciśnienia wody
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zlituj się... Chyba nigdy w rzeczywistości się hydrauliką nie zajmowałeś...
    >
    > Stawiasz zbiornik, napełniasz "prawie do pełna" (zostaje stosunkowo
    > niewielka poduszka powietrzna "pod kopułą"), pompujesz do
    > prawie-maksimum (ja ustawiłem pompę na 5,5bar dla zbiornika do 6bar), a
    > na wyjściu dajesz reduktor ciśnienia dający na wyjściu 1-2bar i voila.
    >
    > Mam stabilne ciśnienie w instalacji domowej do momentu dotarcia poziomu
    > wody tuż nad rurę wylotową zbiornika.
    Nie rozważałem możliwości zastosowania reduktora. Bo to jeszcze jeden i wcale
    nie tani element. Ty opisujesz swój typowy przykład rozwiązania technicznego.
    Masz pewno typową studnie z pompą, typowy hydrofor. Wszystko masz typowe i
    przystosowane do takiej a nie innej pracy. Tego co masz nie da się zamontować u
    twórcy tematu. U niego wszystko co zrobić to będzie źle i drogo. Tam jest jedno
    rozwiązanie. Podnieść ciśnienie przed budynkiem. Może wystarczy napisać do
    wodociągów żeby podnieśli o pół atmosfery. Bo tyle jemu i innym na jego piętrze
    wystarczy. Takie podniesienie ciśnienia w rurociągu nie jest kłopotliwe ani
    kosztowne. Podejrzewam że teraz wystarczy gałkę na pulpicie przekręcić.