eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIlość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie › Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
  • Data: 2014-01-23 14:38:06
    Temat: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 13:43:45 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup

    .pl...

> [...]
    >
    > jako zamknięty i policzyć ilość energii wymienianej z otoczeniem.
    >
    > Wystarczy zmierzyć dwie temperatury (czerpnia i wyrzutnia) oraz jeden
    >
    > przepływ i z tych trzech pomiarów można wyznaczyć ilość odzyskiwanej
    >
    > energii.
    >

    > Pominąłem wilgotność bo zwykle jest jej za dużo, jednak jak ktoś ma jej za
    >
    > mało i musi nawilżać to powinien ją uwzględnić.
    >

    > Ktoś na tej grupie (nie pamiętam, kto) ma oczujnikowaną swoją instalację i
    >
    > wrzucał tu wykresy temperatur. Wystarczy dołożyć przepływ i już będziemy

    Gdyby domy były pod względem szczelności robione w standardzie okrętów podwodnych to
    wystarczył by pomiar jednego przepływu. Ale nie są. Poza tym nie ma się co srać z
    pomiarem. Wierzyc temu że jakiś wentylator przepycha 100m3 nie można . Bo to czy
    przepycha zależy od wielu czynników. Czyli trzeba zmierzyć takim czymś co mają
    kominiarze prędkość przepływu i obliczyć masę powietrza. Tylko idiota albo naciągacz
    mając miernik nie zmierzy w przypadku rekuperatora obydwu przepływów.