    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Impregnacja więźby dachowej - drewna
    Date: Tue, 19 Jan 2010 22:16:09 +0100

    "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:
    > Czy teraz można impregnować więźbę Fobosem? Chodzi mi o temperaturę, czy
    > Fobos wsiąknie w drewno?
    > Drewno cięte na początku grudnia.

    Ja impregnowalem 2 lata temu na lekkim mrozie. Nie pamiętam co to za
    preparat był (na pewno nie solny), ale mocno się pienił. Ta piana zamarzała
    w kilka minut, ale preparat wnikał w drewno na jakiś 1mm.
    Heblowałem również końcówki krokwi i malowałem je drewnochronem. Do dziś nie
    są pomalowane finalnie i mają się dobrze.
    Zwróć uwagę, że tartaki przy takiej pogodzie pracują pełną parą i impregnują
    drewno.
    Jeśli wetrzesz impregnat szczotką, Twoja impregnacja będzie na pewno
    skuteczniejsza niż tartakowa.
    I jeszcze jedno: przeczytaj na opakowaniu zakres temperatur do stosowania
    :-)

    --
    Bartek