    From: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja alarmowa
    Date: Sat, 24 Oct 2009 00:34:10 +0200

    Uzytkownik "euro" <l...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:hbta07$73c$1@inews.gazeta.pl...
    > witajcie,
    >
    > jestem w trakcie tworzenia elekrykti w domu jednorodzinnym.
    > 1 sza pietro ma 4 pokoje + antresola +parter z duzym salonem, wiatrolap
    > itp. razem 3 okna na dole.
    Wazne gdzie masz okna i jak hipotetycznie/najlatiwej mozesz sie dostac

    > elektryk proponuje zalozenie instalacji alarmowej za 1100 zl. dodatkowo,
    > mowi ze tyle to kosztuje bo jest duzo kabli itp.
    Ale to same kable czy z czujnikami, centrala i manipulatore (raczej to
    pierwsze)

    > 1) czy warto taka instalacje alarmowa zakladac?
    Warto taka instalacje zakladac. Ja juz wlam do mieszkania mialem.
    Ubezpieczenie mi wszystko co materialne oddalo, duzych zniszczen nei mialem,
    ale dziekuje za takie atrakcje.

    > 2) cena jest korzystna waszym zdaniem?
    Za same kabelki to chyba nie az tak malo, ale trzeba by rzuty obejzec.
    Zwaszcza ze ukladanie tych kabelków przy okazji innych

    > 3) najwazniejsze pytanie. jakie waszym zdaniem sa korzysci takiej
    > instalacji. nie zalezy mi na szybkim przyjezdzie agencji tylko o innych
    > mozliwosciach takiego systemu. jestem zielony w temacie. jakie sa
    > mozliwosci ochrony mienia i domu? ja sobie to wyobrazam jako glosny alarm
    > w przypadku proby wlamania itp..
    A moim zdaniem najlepiej to dziala tabliczka na bramie + ewentualnie
    okresowy pokaz sily, czyli próbny alarm i stoisz przy bramie ze stoperem :)

    > 4) czy jezeli zdecyduje sie na taka instalacjie to ile bedzie kosztowac
    > optymalny, prosty i tani system, czyli te koszty ponad 1100 zl.
    Optymalny to nie prosty i tani, ale to niech spece Ci licza.
    Ja w M3 mam 6 czujek PIR, nie mam zwierzaka wiec najprosze (nie selektywne),
    zalezalo mi na manipulatorze z LCD. Montowal mi Solid 1,5 roku temu (chyba
    wszystko jest formy PARADOX czy jakos tak) i chyba wyskoczylem z 1,8kPLN
    brutto

    Pozdrawiam
    Bartek