    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja alarmowa
    Date: Sat, 24 Oct 2009 16:21:59 +0200

    Uzytkownik "euro" <l...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:hbullb$l32$2@inews.gazeta.pl...

    > Wielkie dzieki za tak wyczerpujaca porade!!!
    > Super o to mi wlasnie chodzilo.
    > Zapoznam sie z Twoimi poradami i przetestuje elektryka. Jak sie nie
    > sprawdzi, zniknie z budowy.
    > Te 1100 zl. potwierdza sie ze jest troszke za duzo.

    Wiesz, nawet jak sie nie bedzie zbytnio znal na alarmach to wcale nie
    oznacza, ze sie nie zna na elektryce. Tak wiec nie splawiaj go od razu, bo
    moze byc calkiem dobrym elektrykiem.
    Byc moze chlop nie do konca zna ceny instalacji alarmowych i stad sie gosc
    mógl "rabnac" na kosztach.
    Albo tez liczy juz calosc roboty, wlacznie z uruchomieniem alarmu
    (oczywiscie bez cen osprzetu tzn. centalki, czujek itd.) - to wtedy ten
    koszt bylby w miare adekwatny.
    Przewody to koszt ok. 70-90zl za krazek 100m. Na przecietny domek
    jednorodzinny zazwyczaj potrzeba jest nie wiecej jak 200m, sporadycznie 300m
    jak domek nieustawny. Koszt robocizny ulozenia przewodów nie jest warty
    wiecej jak 200-400zl, poniewaz te przewody uklada sie nadzwyczaj latwo i
    robi sie to w przeciagu jednej dniówki (jedna osoba). Dla 2 monterów
    potrzeba raptem ok. 4-5 godzin.
    Koszt zaprojektowania, zainstalowania i uruchomienia przecietnego systemu
    alarmowego przez firme zajmujaca sie instalowaniem systemów alarmowych, waha
    sie w granicach 500-800zl. Byc moze sa pewne róznice pomiedzy regionami. Ja
    tu przytaczam ceny regionów: czestochowskiego i opolskiego, bo tu akurat
    dzialam.