    From: euro <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja alarmowa
    Date: Sat, 24 Oct 2009 23:32:54 +0200

    Jacek "Plumpi" napisal

    > Nie znam ustawienia Twojego domu, jednak pomysl co z salonem ?
    > Przeciez czesto stoi tam sprzet RTV, komputery, drogocenne obrazy czy
    > tez inne drogocenne przedmioty. To sa rzeczy, które najczesciej padaja
    > lupem zlodziei. Bardzo czesto w samym salonie trzeba zamontowac 2-3
    > czujki jezeli jest kominek.
    > Jezeli chodzi o punkty krytyczne to kazde okno jest takim punktem.
    > Czesto tez okna dachowe czy wlazy stanowia swietna droge wlamania.
    > Z pewnoscia kazdy punkt komunikacyjny powinien posiadac czujke. Czy
    > kazdy pokój ? Niekoniecznie, ale z pewnoscia wszystkie pokoje, w których
> [...]

    Czy ktos trzyma w dzisiejszych czasach drogocenne przedmioty oprocz
    telewizora i komputera w domu?
    Rozumiem, tylko czy to oznacza ze do kazdego punktu krytycznego jakim
    jest okno musi byc podlaczony kabel? Ja to rozumiem tak ze do kazdego
    punktu krytycznego musi byc czujka.

    A w salonie mam na przyklad 2 okna na tej samej scianie na tym samym
    poziomie, 40 cm oddalone od siebie. Tylko jedno z tych okien otwiera
    ogrod. To oznacza ze w salonie umiescimy na przyklad jedna czujke ktora
    bedzie zabezpieczac 2 okna (moje dywagacje, pewnie nie profesjonalne).

    U mnie jest wejscie glowne, garaz, wiatrolap,z niego wchodzi sie do
    kuchni ktora jest otwarta na salon. W kuchni jest jedno mniejsze okno na
    ogrod. Salon ma 2 duze oddzielne okna (ktore skolei sa umieszczone na
    tej samej scianie) W salonie jest wentylacyjne wyjscie kominowe, ale tam
    sie czlowiek nie przeslizgnie.

    Na gorze 4 pokoje, kazde z nich ma duze okno.
    W jednym z tych pokoi, dokladnie w sypialni jest maly tarasik.

    Na antresoli na gorze sa 2 okna.

    Jacek, jeszcze mam jedno pytanie dodatkowe: Czy stosujac takie
    urzadzenie jak domofon z videokamera kolorowa podobna jak na tym linku
    http://www.twenga.pl/cena/hyundai-videodomofon-hac-2
    00-z-85127649.html
    na co musze zwrocic uwagen przy rodzaju kabla, czy jest to kabel inny
    jezeli chcialbym zalozyc domofon zwykly (np. sam glos, albo czarno biale
    video)?

    Dzieki za pomoc
    Pozdrawiam
    Euro