    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Internet w drodze
    Date: Sat, 20 Dec 2014 17:50:43 +0100
    <m71a3c$t6e$5@news.icm.edu.pl> <m71br5$lhl$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71g5c$qep$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71t5j$87m$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <m728fi$l0v$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m73ecj$quj$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>

    W dniu 2014-12-20 16:47, Adam pisze:

    > Ot to! Bingo! Wlasnie to chcialem od Ciebie uslyszec :-)

    I cala dzialasnosc google nie budzi Twojego zaniepokojenia?
    Widziales z pewnoscia do czego facebook ma dostep. To kolejny wielki na
    rynku. Bez cienia refleksji dajesz dostep niemal do wszystkiego co masz
    w telefonie? Nic a nic Cie nie zastanawia?

    > Teraz odnies to do Yanosika, czy BZWBK, ktorych to apki tak ganisz za to, ze
    > chca dostep do rzeczy ktore sa potrzebne do ich dzialania.

    Ale czemu nie odniosles sie do Angry Birds itp.?

    > Pozycji BZWBK
    > tlumaczyc nie trzeba. Yanosik tworzy spolka ktora jest juz notowana na
    > gieldzie, a sama apka przyjela sie na calym swiecie i jest hitem. Dlaczego
    > wiec uwazasz, ze apki tych producentow beda kradly dane, a apkom "biznesowym"
    > tak ufasz? Przeciez to nielogiczne :)

    Z zalozenia to ja nie ufam zadnym aplikacjom, a w szczegolnosci tym co
    moga mnie podsluchiwac i podgladac. Zawartosc mojego telefonu tez sobie
    cenie prywatnie. I nie napisalem, ze beda kradly. Napisalem, ze
    przydziela sie dostep do takich rzeczy jak np. kamera, mikrofon itp. Jak
    nie masz problemu z tym, ze ktos moze sobie to wlaczyc kiedy zechce to
    mnie nic do tego. Ale dobrze, ze sie interesujesz czym jest aplikacja,
    kto jest dystrybutorem itp. Wlasnie tak powinno sie to robic i nie
    mowie, ze instalowanie czego kolwiek to cos zlego. Wazna jest
    swiadomosc. Na codzien obserwuje raczej cos w stylu "a co mi tam".

    > Co do andka i roota - nie ma roota wlasnie po to zeby zadna apka (ani wirus,
    > czy trojan) nie przejely systemu. Dzialasz z poziomu normalnego uzytkownika,
    > co jest DUZO bezpieczniejsze dla samego uzytkownika. Nie ma innego zadnego
    > ukrytego powodu dla ktorego "by default" nie dostajesz roota.

    Klopot w tym, ze nie mam wyboru. Nie po to kupuje androida zeby miec
    iphona np. Komputerowy linux nie jest blokowany, to samo windows. Gdyby
    bylo tak swietnie jak piszesz to sam nie rootowal bys swojego telefonu.
    Poki nie zrobie tego ja to jestem skazany na ciagle aktualizowanie sie
    takich aplikacji jak chrome, google+, jakies what's new mimo, ze z tego
    nigdy nie korzystalem i korzystal nie bede.

    Pozdro.. TK