    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 22 Dec 2014 01:37:21 -0800 (PST)
    <m71a3c$t6e$5@news.icm.edu.pl> <m71br5$lhl$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71g5c$qep$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71t5j$87m$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <m728fi$l0v$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m73ecj$quj$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <m77hfr$ji3$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Internet w drodze
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 grudnia 2014 23:27:08 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > I cala dzialasnosc google nie budzi Twojego zaniepokojenia?

    Nie. Dokladnie z takich samych powodow dla ktorych Ty ufasz apkom "biznesowym".
    Google to tez biznes, 10000000 x wiekszy, dlaczego mieli by go narazac na
    problemy kradnac dane, majac tak dochodowy interes?

    > Widziales z pewnoscia do czego facebook ma dostep. To kolejny wielki na
    > rynku. Bez cienia refleksji dajesz dostep niemal do wszystkiego co masz
    > w telefonie? Nic a nic Cie nie zastanawia?

    Ale zdajesz sobie sprawe ze apki rowniez mozna debugowac i sprawdzac dosc
    dokladnie co robia i z jakich danych korzystaja? Wiesz co byloby gdyby wyszlo,
    ze FB kradnie dane?

    > Ale czemu nie odniosles sie do Angry Birds itp.?

    Bo nie korzystam z tego. Tak samo jak nie instaluje swiadomie wirusow i
    trojanow w kompie :-)

    > Z zalozenia to ja nie ufam zadnym aplikacjom, a w szczegolnosci tym co
    > moga mnie podsluchiwac i podgladac.

    Ale wiesz, ze gdyby one to zaczely robic to w 2 dni na niebezpieczniku i
    podobnych portalach by zawrzalo? :) Blednie zakladasz, ze mimo braku kodu
    zrodlowego nie da sie podejrzec, co dana apka w danym momencie robi. Da sie
    i to dosc dokladnie.

    > Zawartosc mojego telefonu tez sobie
    > cenie prywatnie. I nie napisalem, ze beda kradly. Napisalem, ze
    > przydziela sie dostep do takich rzeczy jak np. kamera, mikrofon itp.

    No przydziela sie bo apka ma funkcje ktore z tych rzeczy korzystaja.
    Jak apka ma miec mozliwosc wybierania glosowego bez dostepu do mikrofonu? :-)

    > Jak
    > nie masz problemu z tym, ze ktos moze sobie to wlaczyc kiedy zechce to
    > mnie nic do tego. Ale dobrze, ze sie interesujesz czym jest aplikacja,
    > kto jest dystrybutorem itp. Wlasnie tak powinno sie to robic i nie
    > mowie, ze instalowanie czego kolwiek to cos zlego. Wazna jest
    > swiadomosc. Na codzien obserwuje raczej cos w stylu "a co mi tam".

    Nigdy nie instaluje niezaufanych, z nieznanych zrodel, gier i bzdur. Raczej
    korzystam tylko z apek najwiekszych (google, fb, yanosik, czy chocby
    mcdonalds, adobe etc).

    > Klopot w tym, ze nie mam wyboru. Nie po to kupuje androida zeby miec
    > iphona np. Komputerowy linux nie jest blokowany, to samo windows. Gdyby
    > bylo tak swietnie jak piszesz to sam nie rootowal bys swojego telefonu.

    A wyobrazasz sobie co by sie dzialo gdyby wszystkie telefony mialy roota
    "by default"? To bylaby dopiero jedna wielka masakra i byc moze nawet
    paraliz wielu sieci. Wlasnie wtedy co drugi uzytkownik chodzilby z trojanem
    ktory go podsluchuje, bo na wiekszosci urzadzen siedzialby w tle rozny syf.
    To jest tylko i wylacznie dbanie o bezpieczenstwo "dla mas". Nie wiem co Ci
    przeszkadza nie posiadanie roota - przeciez wlasnie dzieki temu mechanizmowi
    apka MUSI spytac czy dasz jej dostep do tego i tamtego. Gdybys mial roota by
    default to kazda apka mialaby dostep do wszystkiego bez pytania.

    > Poki nie zrobie tego ja to jestem skazany na ciagle aktualizowanie sie
    > takich aplikacji jak chrome, google+, jakies what's new mimo, ze z tego
    > nigdy nie korzystalem i korzystal nie bede.

    Zrootuj, wrzuc czystego andka i problem z glowy. Jak sie cos popsuje zawsze
    mozesz zrobic unroota i zachowujesz gwarancje. Skoro uwazasz sie za
    swiadomego uzytkownika to nie wiem w ogole w czym problem zeby to zrobic,
    zamiast narzekac jak to zle bo producent nie dal roota by default ?:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.