  • 11. Data: 2010-10-05 18:22:36
    Temat: Re: Izolacja podłogi (problem z wykonawcą)
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i8fos6$9jn$1@inews.gazeta.pl...

    > Co do ciecia betonu kątówką, jak radzi Maniek, to przy ścianach powinna
    > być dylatacja i nie trzeba ciąć, chyba że dylatacji też nie zrobił.

    To chyba chudziak, wiec dylatacji tam nie bedzie. Jezeli sie myle to sprawa
    jest prostsza ale ciagle kosztowna niestety.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-10-06 05:07:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin K. wrote:
> [...]
    > podłogi wewnątrz (w/g literatury powinno to być minimum 10-12 cm
    > styropianu), ale wtedy podniesie się posadzka, okna będą za nisko i
    > pojawi się temat drzwi (za nisko nadproża). Dom jest na etapie
    > kończenia stanu surowego (jest strop, dach). Co w takiej sytuacji
    > nakazać wykonawcy?
    >
    > 1. Wyburzenie ścianek działowych parteru, płyty betonowej podłogi i
    > wykonanie izolacji zgodnie z projektem (praktycznie niewykonalne)?
    >
    > 2. Podnoszenie nadproży (duże ryzyko dla konstrukcji budynku)?
    >
    > 3. Zastosowanie izolacji podłogi niewiele większej od oryginalnej np.

    dać 5cm ale XPSa o jak najwyższym wsp izolacji...

    generalnie wielu ludzi ma w standardzie 5cm zwykłej izolacji i żyje.

  • 13. Data: 2010-10-06 07:41:04
    Od: "zs" <z...@w...pl>

> [...]
    > strop,
    > dach). Co w takiej sytuacji nakazać wykonawcy?

    Albo wybrać wszystko do gruntu i zrobic od nowa (choc koszty dośc spore)
    albo obniżyć te pomieszczenie o 10cm (5cm izolacji dobrej i 5cm posadzki,
    choc moze zazbrojonej będzie mniej). Ja np sam obniżałem pomieszczenia
    specjalnie bo po co mi ogrzewać sufit:) Czym większa odległość między
    podłogą a sufitem tym większa różnica temperatur, więcej powietrza do
    ogrzania. Choć ja mam podłogówkę więc te różnice są nieznaczne. Wszystko
    zależy ile wykonawca jest gotów zapłacić za tą pomyłkę. Ale jak sam wszystko
    robi razem z posadzkami to najtaniej go wyjdzie wybrać i zrobić od nowa.

  • 14. Data: 2010-10-06 17:04:15
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marcin K." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > To nie majster typu Heniu tylko normalna firma budowlana z którą mamy
    > podpisaną
    > umowę na budowę stanu surowego :(

    Czym szybciej prawnie z nim pojedziesz tym lepiej. Może da się go o
    oszustowo pozwać? Kradzież materiałów.
    Wstrzymaj budowę i nie walcz dalej z rozumem. Tego nie da sie naprawić.

    Ile mu już zapłaciłeś, a ile jestes winny? Nie płac grosza więcej i
    koniecznie sprawę w sądzie, bo on ci powie, że ty mu nie płaciłeś, odwróci
    kota ogonem.

  • 15. Data: 2010-10-06 17:05:29
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > generalnie wielu ludzi ma w standardzie 5cm zwykłej izolacji i żyje.
    Tylko niech mu ten wykonawca płaci do śmierci za opał.

  • 16. Data: 2010-10-07 13:53:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tylko niech mu ten wykonawca płaci do śmierci za opał.

    zanim zaczniesz wojne o dodatkowe 5cm na podłodze policz jaki ma to wpływ na
    bilans ciepła :)

    ja liczyłem i wiem...

  • 17. Data: 2010-10-07 13:55:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > zanim zaczniesz wojne o dodatkowe 5cm na podłodze policz jaki ma to
    > wpływ na bilans ciepła :)
    >
    > ja liczyłem i wiem...

    dla domu parterowego 120m2 różnica dla -20 st wynosi dokładnie 250W :)
    przy 6084 W zapotrzebowania

  • 18. Data: 2010-10-07 19:03:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > dla domu parterowego 120m2 różnica dla -20 st wynosi dokładnie 250W :)
    > przy 6084 W zapotrzebowania

    Z podlogowka czy bez?

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-10-08 04:38:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Z podlogowka czy bez?

    zapotrzebowanie mocy liczy sie dla domu...

    a w domu mam same podłogówki.

    przyjmuje sie że temperatura pod domem nie spada poniżej 8st więc straty od
    pofłogi do gruntu są bardzo niewielkie, Wiadomo że lepiej dac 10 cm ale 5cm
    dobrego materiału izoalcyjnego nie bezie tragedią, podkreślam jednak że
    lepiej dac lepszy materiał.

  • 20. Data: 2010-10-08 06:06:52
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Paź, 19:04, "kiki" <k...@k...net> wrote:
> [...]
    >
    > Ile mu już zapłaciłeś, a ile jestes winny? Nie płac grosza więcej i
    > koniecznie sprawę w sądzie, bo on ci powie, że ty mu nie płaciłeś, odwróci

    wykonanwca musi przedstawic protokol prac do odebrania. Inwestor musi
    taki protokol podpisac lub napisac w nim ze nie odbiera prac. I
    wskazuje w jakim terminie ma wykonawca na naprawe prac. Dodatkowo
    trzeba wpisac uwage w ksiazke budowy. Kierownik musi sie ustosunkowac
    do tego wpisu. Czyli w ksiazce potwierdzic uwagi inwestora. (INWESTOR
    MA PRAWO WPISYWAC W KSIAZKE BUDOWY TO CO CHCE)
    Jesli protokol nie zostal pokazany nalezy na pismie za potwierdzeniem
    odbioru wezwac wykoawce do naprawy prac w wyznaczonym terminie. W
    przeciwnym wypadku naprawa nastapi na koszt i odpowiedzialnosc
    wykonawcy.

    Prawdopodobnie skonczy sie wszystko w sadzie ale musisz miec papiery
    ze wykonanwce informaowales. Wazne jest rowniez abys nie zrywal umowy
    tylko postawil warunki na pismie. Prace ktore wykonal poprawnie nalezy
    zaplacic zgodnie z umowa.
    Powodzenia w walce.