  • 31. Data: 2011-07-14 18:08:57
    Temat: Re: Jak głęboko oprawić okno? A wymiary okien to dobre?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    news:16j5ag4qi94r9.19wddigbb55lx$.dlg@40tude.net...
    > Styropian dlatego nie, że nie pozwala dyfundować parze wodnej.

    U mnie na budynku (kanadyjczyku) będzie 20cm styro - no ale przyjmijmy ze ktos da
    10cm. Jesteś w stanie uzasadnić ale tak bardziej technicznie co w tym złego? Jakiś
    wykresik rozkładu temperatur, punkty rosy, wilgotność drewna? Bo jak to sobie
    rozrysujesz to pewnie sie zdziwisz :-)

    b.

  • 32. Data: 2011-07-14 18:20:34
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 20:08:57 +0200, Budyń napisał(a):

> [...]
    > technicznie co w tym złego? Jakiś wykresik rozkładu temperatur,
    > punkty rosy, wilgotność drewna? Bo jak to sobie rozrysujesz to pewnie

    Obrazowo - wilgoć z wnętrza przez paroizolację (której nazwa mylnie
    sugeruje, iż stanowi ona barierę dla pary wodnej) przenika do warstwy
    drewniano-wełnianej, gdzie z uwagi na nieprzepuszczalną warstwę
    styropianu pozostaje, podnosząc wilgotność tej części ściany.

    --
    ŁC
    Z wiekiem szansa na miłość dozgonną wzrasta

  • 33. Data: 2011-07-14 19:37:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > drewniano-wełnianej, gdzie z uwagi na nieprzepuszczalną warstwę
    > styropianu pozostaje, podnosząc wilgotność tej części ściany.

    no i co z tego? weź wykres i sprawdz...

    b.

  • 34. Data: 2011-07-14 19:47:34
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-07-14 21:37, Budyń pisze:
    > Użytkownik "ŁC"<a...@r...to> napisał w wiadomości

    > no i co z tego? weź wykres i sprawdz...

    Ale styropian nie stanowi nieprzerwanej, ciągłej płaszczyzny.
    W szczelinach jednak pkt rosy może się pojawić.

    Marek

  • 35. Data: 2011-07-14 21:12:28
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 21:37:45 +0200, Budyń napisał(a):

    > no i co z tego? weź wykres i sprawdz...

    To, że rosnąca wilgotność np. spowoduje, że drewno przekroczy wilgotność
    suchego stanu ochronnego, skutkiem czego mogą zacząć panoszyć się
    grzyby.

    --
    ŁC
    O zmarłych mówi się tylko dobrze albo wcale. Na przykład: "On zmarł. I

  • 36. Data: 2011-07-15 06:31:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > To, że rosnąca wilgotność np. spowoduje, że drewno przekroczy wilgotność
    > suchego stanu ochronnego, skutkiem czego mogą zacząć panoszyć się
    > grzyby.

    No wiec własnie - cos wiesz, cos słyszałeś ale nie chce ci sie siegnąć do danych
    techniczych. Ja kiedys siegnąłem -wilgotnosc drewna wyszła 6% - a wszelkie procesy
    korozji biologicznej zaczynają sie od jakis 20%.

    b.

  • 37. Data: 2011-07-15 08:46:41
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > W domach drewnianych styropian nie jest wskazany ze wzgl d w p.po . We na
    > jest bezpieczniejsza.

    a w murowanych, to się styropian inaczej pali...?:-)
    widziałeś drewniane chałupy po pożarze?... ściana z drewnianych bali,
    ostruganych na gładko w zasadzie się nie pali... palą się wszelkie
    plastiki, boazerie, styropian i więźba, ta ostatnia jest taka sama jak
    w domach murowanych... po spaleniu ściany są okopcone i powierzchniowo
    nadpalone, ale stoją całe... ba nawet naprawić się to da (pomijając
    trudny do usunięcia swąd spalenizny), a murowana ścianę raczej się
    burzy, bo się sypie od wysokiej temperatury...
    wełna w drewnianym domu, to przede wszystkim sprawa przepuszczalności
    wilgoci przez ścianę, i to nie zamiast wentylacji, jak niektórzy
    interpretują oddychanie ścian, ale dla trwałości samej drewnianej
    ściany, czy też drewnianej konstrukcji w kanadyjczyku...
    BTW można to zrobić też styropianem, ale moim zdaniem to
    przekombinowane i tylko w konkretnych sytuacjach, np. gdy ktoś chce
    przykryć tynkiem bale i udawać, że to mur...

    pozdrawiam
    s_13

  • 38. Data: 2011-07-15 08:54:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > No wiec własnie - cos wiesz, cos słyszałeś ale nie chce ci sie siegnąć do danych
    techniczych. Ja kiedys siegnąłem -wilgotnosc drewna wyszła 6% - a wszelkie procesy
    korozji biologicznej zaczynają sie od jakis 20%.

    ale to teoria tylko...
    weźmy dzisiejszy dzień... na zewnątrz jakieś 70% wilgotności, w domu
    podobnie i tak od jakiegoś miesiąca... myślisz, że w ścianie jest dużo
    mniej? po co robić tam kiszonkę? ja mam wełnę i do tego 2 cm szczelinę
    połączoną ze szczeliną pod wełną w dachu z ujściem przy kalenicy,
    wiatr tam nie hula, ale ujście dla pary wodnej jest... a co jak ci pod
    ten styropian będzie zacinać jakaś szczeliną deszcz, nie zauważysz, a
    kisząca się woda i wilgoć bez ujścia swoje zrobi...

    pozdrawiam
    s_13

  • 39. Data: 2011-07-15 10:21:41
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 15 Jul 2011 08:31:00 +0200, Budyń napisał(a):

> [...]
    > do danych techniczych. Ja kiedys siegnąłem -wilgotnosc drewna wyszła
    > 6% - a wszelkie procesy korozji biologicznej zaczynają sie od jakis

    Wiem i nie tylko słyszałem, ale także widziałem.
    Wilgotność drewna 6% - względna czy bezwzględna? Napisz skąd i w jaki
    sposób uzyskałeś taki wynik.
    BTW, budowałeś z drewna o takiej wilgotności? :->

    --
    ŁC
    Nudziarz - człowiek, który mówi, gdy ja właśnie chcę mówić

  • 40. Data: 2011-07-15 11:13:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    l.googlegroups.com...
> [...]

    >podobnie i tak od jakiegoś miesiąca... myślisz, że w ścianie jest dużo
    >mniej? po co robić tam kiszonkę? ja mam wełnę i do tego 2 cm szczelinę

    mylisz wilgotnosc powietrza z wilgotnoscia drewna. A meble w domiu ci gniją? Przeciez
    masz tam powietrze o wilgotnosci 70% :)

    >połączoną ze szczeliną pod wełną w dachu z ujściem przy kalenicy,
    >wiatr tam nie hula, ale ujście dla pary wodnej jest...

    dla pary i dla ciepła :-)

    >a co jak ci pod
    >ten styropian będzie zacinać jakaś szczeliną deszcz, nie zauważysz, a
    >kisząca się woda i wilgoć bez ujścia swoje zrobi...

    chcialbym zauwazyć ze rozmawiamy o budynku wykonanym prawidłowo, a jedynie jako
    przypadki szczególne należy uwzględnić awarie. Na razie rozważamy budynek
    nie-awaryjny i tą straszliwą dyfuzje pary wodnej.

    b.