  • 11. Data: 2010-01-04 17:43:33
    Temat: Re: Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
    Od: "user" <a...@g...pl>

    news:hhs4c1$27j$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak, taką najzywklejszą w świecie.

    > Tak. Włącznik ma być dwupozycyjny, choć osobiście nie dawałbym osobnego
    > wyłącznika wentylatora, tylko podpiął go pod wyłącznik oświetlenia
    > łazienki.

    No ale jak podłącze do włącznika łazienkowego to będę musiał mieć tą samą
    fazę co w gnizdku, zresztą chcę włącać wwywiew kiedy chcę ale nie cały czas
    bo od tego jest czujnik wilgoci.
    Wydaje mi się że powinien być jednal włącznik 1 pozycyjny odbijający bo on
    ma chyba tylko dać impuls do działania bo sam wiatrak wyłączy się po pewnym
    czasie (timer) ale pewny nie jestem.

  • 12. Data: 2010-01-04 19:33:11
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał

    > Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie.
    Ja nie widzę tu twardego gresu.

    Skoro kafle są duże, to z dużym prawdopodobieństwem jest to gres.

  • 13. Data: 2010-01-04 19:34:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2010 23:22:35 -0800 (PST), wolim napisał(a):

    > Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie. Twoja metoda jest
    > dobra na zwykłe miękkie płytki, ale w gresie się zajedziesz.

    Wiertłem diamentowym? LOL. W szkle mogę tak zrobić.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 14. Data: 2010-01-04 20:04:30
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    user <a...@g...pl> wrote:

    > No ale jak podłącze do włącznika łazienkowego to będę musiał mieć
    > tą
    > samą fazę co w gnizdku,

    A co za problem?

    > zresztą chcę włącać wwywiew kiedy chcę ale
    > nie cały czas bo od tego jest czujnik wilgoci.

    No to chyba, że tak. To oczywiście kwestia gustu, ja uznałem, że
    wiatrak włączany na życzenie osobnym przyciskiem to zbędne
    komplikowanie sobie życia i podłączyłem go razem z oświetleniem,
    jedynie dorabiając mu ograniczenie obrotów (i wynikającego stąd
    hałasu).

> [...]
    > wyłączy
    > się po pewnym czasie (timer) ale pewny nie jestem.

    To działa w ten sposób, że jak podasz mu zasilanie na ten zacisk LN,
    to będzie działał nonstop, a po zaniku tego zasilania wyłączy się po
    zadanym czasie. Więc oczywiście możesz dać włącznik chwilowy i
    będzie to działać x minut po kliknięciu.

    J.

  • 15. Data: 2010-01-04 20:10:27
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    wolim napisał(a):
    > Ja nie widzę tu twardego gresu.
    > Skoro kafle są duże, to z dużym prawdopodobieństwem jest to gres.
    Skoro kafle są duże to o niczym nie świadczy z czego są.
    --
    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-01-04 20:22:38
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > Wiertłem diamentowym? LOL. W szkle mogę tak zrobić.

    Nie zapominaj, że wiertło diamentowe nie jest tanie.
    Solidne wiertło diamentowe kosztuje grubo ponad 100 zł. I mówię tu o
    wiertle, nie o otwornicy! Porządna otwornica diamentowa kosztuje kilkaset
    złotych.
    I też musisz się namęczyć, bo wietło trzeba chłodzić wodą, co przy wierceniu
    w pionie nie jest rzeczą prostą bez odpowiednich (profesjonalnych) narzędzi.

    Tarczę do gumówki kupisz za kilkanaście złotych i tnie najtrwardszy gres jak
    masło.

    Idę o zakład za każdą kasę, że szybciej wytnę otwór gumówką pod gniazdko niż
    nawiercisz go wiertarką.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 17. Data: 2010-01-04 20:25:01
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał

    > Ja nie widzę tu twardego gresu.
    > Skoro kafle są duże, to z dużym prawdopodobieństwem jest to gres.
    Skoro kafle są duże to o niczym nie świadczy z czego są.

    Powiem tak. Możemy się tu spierać ile chcesz.

    Różnica jest taka, że moja metoda jest uniwersalna, Twoja sprawdza się tylko
    w przypadku małego procenta płytek.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 18. Data: 2010-01-04 21:08:05
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    wolim napisał(a):
    > Powiem tak. Możemy się tu spierać ile chcesz. Różnica
    > jest taka, że moja metoda jest uniwersalna,
    Różnica jest taka, że mój patent na jedno gniazdko w
    mieszkaniu zamieszkanym jest lepszy od Twojego, bo wiertarkę
    lub wkrętarkę ma prawie każdy, i wiertła też.
    A gumówkę nie każdy posiada zwłaszcza z odpowiednią tarczą,
    a taki patent na wycinanie to bym polecał na niezamieszkanej
    chacie i na kilka gniazdek. Ale to IMHO.
    > Twoja sprawdza się tylko w przypadku małego procenta
    > płytek.
    Od lat wiercę w płytkach, taka praca, i wiem co mówię.
    --
    Krzysiek