  • 21. Data: 2012-06-21 12:01:59
    Temat: Re: Jak odstraszać szpaki, kawki itp z czareśni?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 00:42:11 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > Chyba zacznę szukać czegoś, co płoszy sokoły.

    :-DDD
    --
    XL

  • 22. Data: 2012-06-23 01:52:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ania napisała:

    > Ty chyba czytasz inaczej... Albo zrozumienie jako następstwo
    > przeczytania nie działa u ciebie prawidłowo.

    Czytam zawsze tak samo. Czyli to musi być to drugie.

    > Nie pisałam, że biegałam z mikrofonem dookoła naszej katedry, bo tam
    > się gnieżdżą pustułki czy coś w tym rodzaju, że je nagrałam i potem
    > odtworzyłam. Nie pisałam, że uprosiłam pana odstraszacza o jego
    > nagranie.

    Literalnie, to było napisane, że profesjonalni odstraszacze znajdują
    w necie głos jastrzębia i puszczają go szpakom. Hmmm... z profesjonalnymi
    odstraszaczami miałem kontakt -- nomen omen -- przelotny, jednak tyle
    się dowiedziałem, że oni inaczej pozyskują te głosy.

    > Napisałam - że wygooglalam, że wystawiłam głośniki - ba, głośniczki...
    > Wygooglałam i spróbowałam pierwsze lepsze. Nie zadałam sobie nawet
    > trudu, żeby zapisać, skąd wzięłam te odgłosy.

    No to świetnie. Wielu profesjonalistów by pozazdrościło. Tylko szkoda,
    że cenna wiedza empiryczna poszła na zatracenie.

    > Bo potem ktoś może się wahać i bać się na własną rękę pogooglać i
    > spróbować. Bo mu wypłoszy kury z okolicy. Albo zleci się jeszcze
    > więcej szpaków, żeby podziwiać głos jastrzębia.

    Możliwe, że są i tacy. Moje obawy dotyczyły wyłącznie tego, że nie
    każde nagranie musi być tak samo skuteczne.

    > Chyba zacznę szukać czegoś, co płoszy sokoły.

    Jarek

    --
    Hej, hej, hej sokoły
    Omijajcie góry, lasy, pola, doły

  • 23. Data: 2012-06-24 10:27:21
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 23 Cze, możliwości zwierząt. Jeśli reagują one wyłącznie na
    naturalne odgłosy wydawane paszczą ;-) lub innymi częściami ciała
    przez inne zwierzę - to jak się to ma do powyższej teorii stosowanie
    tego rodzaju wynalazków?

    http://www.wabiki.net/

    I na tym temat kończę.

    Ania

  • 24. Data: 2012-06-24 16:22:22
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...

> [...]
    > naturalne odgłosy wydawane paszczą ;-) lub innymi częściami ciała
    > przez inne zwierzę - to jak się to ma do powyższej teorii stosowanie

    Hejka. Wabiki to jedno a umiejętność wabienia to drugie a właściwie
    sztuka. Rzadko kto potrafi mimo posiadania nawet najdroższego wabika.
    Pozdrawiam wtajemniczająco Ja...cki

  • 25. Data: 2012-06-24 18:58:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Wabiki to jedno a umiejętność wabienia to drugie a właściwie
    > sztuka. Rzadko kto potrafi mimo posiadania nawet najdroższego wabika.
    > Pozdrawiam wtajemniczająco Ja...cki

    A wabiony, to jeszcze co innego. Trzeba trafić na jelenia, który da
    się nabrać na takie pierdu-pierdu.

    Wracając do naszych ptaszków -- wabienie to jedno, płoszenie drugie.
    Płoszyć można również wydając paszczą odgłos "a sio". Każdym hałasem
    można płoszyć, każdym nagraniem ściągniętym z netu. I przepłoszyć
    przynajmniej na sąsiednie drzewo. Ale płoszenie hałasem, to nie to
    samo, co płszenie informacją "wynoś się stąd gdzie pieprz rośnie,
    bo cię zadziobią". Może jednak faktycznie należy skończyć temat, bo
    nikogo tu takie szczegóły nie interesują.

    Jarek

    --
    My, pełni wiary, choć łeb nam ciąży, ciąży jak ołów,
    Że żadna siła nas nie pogrąży... orłów, sokołów!

  • 26. Data: 2012-06-25 09:17:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Przed chwileczką w trójce mówili że szukają gości w celu dopierdzielenia
    grzywny którzy odtwarzanym odgłosem drapieżnych ptaków odstraszali jakieś
    ptaszki co im przeszkadzały.

    Marek

  • 27. Data: 2012-06-25 19:16:01
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Przed chwileczką w trójce mówili że szukają gości w celu dopierdzielenia
    > grzywny którzy odtwarzanym odgłosem drapieżnych ptaków odstraszali jakieś
    > ptaszki co im przeszkadzały.

    a jest jakiś paragraf na to? bo chyba nie prawa autorskie...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 28. Data: 2012-06-25 21:28:52
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > a jest jakiś paragraf na to? bo chyba nie prawa autorskie...:-)
    > pozdrawiam

    Hejka. Jeżeli dobrze pamiętam to zwierząt (ptaków) pod ochroną nie wolno
    zabijać, chwytać a nawet płoszyć.
    Pozdrawiam prawnie Ja...cki

  • 29. Data: 2012-06-26 09:29:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > a jest jakiś paragraf na to? bo chyba nie prawa autorskie...:-)

    Chodzi o to że zwierząt nie wolno płoszyć.

    Marek.

  • 30. Data: 2012-06-26 09:57:16
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Chodzi o to że zwierząt nie wolno płoszyć.

    ale to chodzi chyba o jakieś głupie zabawy podpadające pod znęcanie się...
    bo inaczej za każdego stracha na wróble kryminał...

    pozdrawiam
    s_13