  • 31. Data: 2010-09-03 09:14:53
    Temat: Re: Jak tam, palicie juz?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-09-2010 o 09:54:10 Osadnik <o...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > (papiery z całego roku, stare gazety,odpadki ze stołu i podobne. Na
    > razie wystarcza, gaz pójdzie w ruch ja dobowa temperatura nie przekroczy
    > 10*C.
    >
    > Ciekawy aromat musiał się wczoraj roznosić z resztek ze stołu :) dziś na
    > obiad do kotła pójdzie hałda nadgniłej słomy. Kocioł jada wszystko bo to
    > starego typu ;)
    >
    > Tak wyglądało wczoraj - wykresy dość oczywiste :)
    > http://img685.imageshack.us/img685/1756/dzienny.png
    >
    > Tak na marginesie ma ktoś pomysł na elektroniczny miarownik ciągu? Dane
    > termiczne mam - nie mam tylko mechanizmu.
    Silownik np od drzwi z samochodu albo stary napęd wycieraczki mocniejszy
    od siłownika.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2010-09-03 09:19:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-09-2010 o 07:42:17 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > A może istnieje jakaś granica - pomijam absurd :-) - kiedy to przy
    > zastosowaniu x m2 solarów na y m2 powierzchni grzanej, dałoby się
    > zrealizować takie grzanie solarami w naszej strefie klimatycznej.???
    Ale wbrew pozorom to jest realne (oczywiście jak słońce świeci ),
    problem jest inny, solarów nie da się regulować, tzn regulować mocy
    i w związku z tym powstaje problem co nadmiarem ciepła robić w lecie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2010-09-03 09:25:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-09-2010 o 20:28:31 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Eee, 21C to nie jest zle, ale po ostatnim lecie to czlowiek przywykl do
    > innych temp.
    No właśnie, zimno sie zrobiło, zaczeliśmy 'siąkać' nosami i trzeba
    było trochę pomieszac to powietrze.

    Nie tak dawno temu pisalismy o temp. w domu na poziomie 27C.
    > :-)
    No tak, ale całe szczęście u mnie nie przekroczyła, jeszcze regu nie miałem
    do końca zrobione i nie było sie jak schłodzić, ale sam dom dobrze
    poradził sobie z tymi upałami, jak sobie przpomnę mieszkanie w bloku
    to mam ode razu dość, tam miałem wystawę zachodnią i 30-31st w takie upały.

    > U mnie dzis temp. stanela. Od wczoraj na termometrze 19,1C, a nad ranem
    > na
    > zewnatrz bylo ponizej 10C.
    No to dobrze, nie bedziesz miał dużych strat ciepła.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 34. Data: 2010-09-03 09:40:40
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-09-03 10:13, Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Siadasz czasem w fotelu i sącząc piwo/kawę wpatrujesz się jak instalacja
    > pracuje?

    Bez przesady ale te wykresy i dane są mi bardzo potrzebne ponieważ
    obecnie instalacja nie jest bezpieczna do stałego palenia paliwami
    stałymi (zamknięta i o mniejszej mocy niż kocioł), a ze kocioł jest
    znacznie dlaej od mneijca wktórym na codzień przebywam (nawet zupełnie
    poza domem) mam pogląd na to co się dziej z ogrzewaniem i jak mogę
    zdalne zareagować.

    Specjalnie rozwijać tego nie ma uzasadnienia ze względu na koszta.

  • 35. Data: 2010-09-03 09:45:08
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Ale wbrew pozorom to jest realne (oczywiście jak słońce świeci ),
    problem jest inny, solarów nie da się regulować, tzn regulować mocy
    i w związku z tym powstaje problem co nadmiarem ciepła robić w lecie.
    -------------

    Umyć się porządnie (jesienią już woda z solarów nie będzie taka ciepła).
    Wybudować basen, albo w inny sposób dorobić ideologię, racjonalizować że
    "inwestycja", itp.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 36. Data: 2010-09-03 10:25:56
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 03.09.2010 09:54, Osadnik pisze:
    > W dniu 2010-09-02 00:39, Maniek4 pisze:

    > Tak na marginesie ma ktoś pomysł na elektroniczny miarownik ciągu? Dane
    > termiczne mam - nie mam tylko mechanizmu.

    Może serwo modelarskie jakieś mocniejsze..
    Można by się pokusić o jego drobną modyfikacje, wyjąć z niego
    potencjometr od sprzężenia zwrotnego i zamocować go bezpośrednio na
    drzwiczkach pieca.
    Z serwa wywalić blokadę, tak aby serwo mogło się kręcić dookoła
    Klapkę połączyć z serwem przez przekładnie śrubową, do osi serwa
    przymocować pręt gwintowany, do klapki nakrętkę.

    Zyskujemy wtedy przekładnie, oraz podłączając się pod ten potencjometr
    przetwornikiem ADC z mikroprocesora(jeżeli występuje w układzie
    sterowania) mamy rzeczywisty pogląd na stopień otwarcia drzwiczek -
    widzimy czy coś się nie przycięło.
    Dodatkowo mamy spowolnienie pracy serwa(przekładnia), co też wydaje się
    być pozytywnym aspektem.

  • 37. Data: 2010-09-03 10:33:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.09.2010 06:52, Jan Werbiński pisze:

    > Lubuskie. Temperatura w tej chwili na zewnątrz 8. W domu odpowiednio 20,
    > 23, w piwnicy 16.

    Jak wytrzymujesz tak drastyczne różnice temperatur? ;->

    Przecież wiadomo, że normalny, cywilizowany człowiek musi być cały czas
    w temperaturze 21C, bo inaczej marznie, bo koszuli nie umie założyć,
    albo się przegrzewa, bo nie umie jej zdjąć.

    A to w piwnicy to w ogóle jakaś Arktyka ;->

    Tak, jestem sarkastyczny wobec wydelikaconych panienek... albo może
    jakichś mutantów z taką domieszką gadzich genów, że robią się
    zmiennocieplni ;->

  • 38. Data: 2010-09-03 12:37:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A może istnieje jakaś granica - pomijam absurd :-) - kiedy to przy
    > zastosowaniu x m2 solarów na y m2 powierzchni grzanej, dałoby się
    > zrealizować takie grzanie solarami w naszej strefie klimatycznej.???

    zrobiłem takie rozważanie oparte o dane pogodowe i wyszło na to ze w 100%
    ogrzewać sie nie da. Ale bardzo poważnie wspomóc ogrzewanie - i owszem. Mój
    prototyp jest na etapie fundamentów :-)
    Oczywiście całość inwestycji musi sie zamknąć w jakis sensownych pieniądzach
    zeby w ogóle mozna to rozważać.
    Projekty w których cały dach pokryty jest fotoogniwami za kwote 3x wiekszą
    niez cała budowa to mozna sobie w buty włożyć. A przecież takie eksperymenty
    sie robi - unia dopłaci.... :/

    b.

  • 39. Data: 2010-09-03 12:39:32
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    > Moj dom to 110m2 powierzchni uzytkowej ogrzewanej (temp 22-23stC) + 56m2
    > (cos w okolicach 16stC) nieogrzewanej piwnicy.
    > Calosc wybudowana z Porothermu 44, na dachu 20cm welny. Kociol Elektromet
    > EKO-KWP 25kW sluzy takze do grzania CWU.
    > Paliwo - ekogroszek z KWK Chwalowice, kalorycznosc deklarowana 27-28MJ/kg.
    > W tym roku niestety sie na niego nie zalapalem i bede testowal wegiel z
    > KWK Piast (26MJ/kg).

    Ten porotherm bez ocieplenia jest? na Kleju?

    to nie jest duzo, ciekawi mnie ile wiecej
    byś spał mając kocioł na miał
    który jest znacznie tańszy, ale i mniej kaloryczny pewnie

    u nas domek co prawda większy trochę, ale porotherm 44 bez ocieplenia
    powierzchnia użytkowa to ok 200m2
    i poszło 6,5tony miału
    cena w zakupie z transportem ok 400zł

    temp utrzymywana to 23-24
    małe dziecko w domu jest więc ciepło

    w tym roku doszło ocieplenie elewacyjne 5cm
    trochę pewnie spadnie zużycie

    zastanawiam się też jaki jest sens kupować kocioł na ekogroszek
    zamiast na miał, kotłem na miał moge spalac ekogroszek, kotłem na ekogroszek
    miału już nie spalę

    pozdrawiam

  • 40. Data: 2010-09-03 12:46:46
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Ten porotherm bez ocieplenia jest? na Kleju?

    bez ocieplenia na standardowej zaprawie murarskiej. Nie bede juz nic
    docieplal.

    > zastanawiam się też jaki jest sens kupować kocioł na ekogroszek
    > zamiast na miał, kotłem na miał moge spalac ekogroszek, kotłem na
    > ekogroszek
    > miału już nie spalę

    mial to kupa syfu, a ja caly opal trzymam w kotlowni w workach. Dzieki temu
    nie jest idealne, ale jest w miare czysto. Nie wyobrazam sobie mialu w
    piwnicy. Nigdy nie planowalem uzywania tego paliwa, jak juz to raczej bede
    migrowal w ogrzewanie gazem ziemnym. Dlatego tez taki kociol jest mi
    niepotrzebny.

    pozdro!
    --
    Tomek