  • 11. Data: 2022-12-18 14:04:58
    Temat: Re: Jak tam wasze pompki?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 Dec 2022 20:21:59 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Wg instrukcji ma być min. 15 cm od ściany, u mnie jest 20, kątownik ma
    > 4,5 cm szerokości. To zdjęcie nie oddaje odległości, aż sam poszedłem
    > jeszcze raz pomierzyć >: -)

    Ale to chyba 20cm są lamele od ściany a nie konstrukcja PC. Ten kątownik,
    co by nie gadać, jednak sporo przestrzeni dla powietrza odcina (no,
    konkretnie to z 1/4.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2022-12-18 14:16:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 Dec 2022 15:38:39 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > moja daje radę:

    Moja też daje radę, zamroził się tylko element konstrukcji wspornej który
    nie styka się z lamelami. Poza tym pod pompą, ku mojemu zdziwieniu, nie ma
    nawet lodowiska. Pompa nie ma zadaszenia, jest okap dachowy, ale na blisko
    8m w górę.

    https://ibb.co/SdjmVCf
    https://ibb.co/zmQYGQ7

    Aktualnie przy -4sC na zewnatrz i 22sC w domu pompa ładuje w kalafiory
    42sC. Żałuję że to nie R290 tylko R32, lepiej by pracowała.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2022-12-18 16:01:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.12.2022 20:21, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Wg instrukcji ma być min. 15 cm od ściany, u mnie jest 20, kątownik ma
    > 4,5 cm szerokości.
    > To zdjęcie nie oddaje odległości, aż sam poszedłem jeszcze raz pomierzyć ?

    A oszrania się równomiernie także z tyłu? Minimum do działania, a
    minimum do optymalnego działania to też często dwie różne rzeczy. Też
    bym marudził że trochę za blisko. Ale skoro działa, to po co drążyć ;-)
    Wentylatory są pewnie sterowane płynnie lub z kilkoma stopniami, to
    najwyżej automatyka daje je na wyższe obroty niż by to było wymagane w
    innym przypadku i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2022-12-18 16:12:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.12.2022 13:59, heby wrote:
    > Bo moja cienko przędzie...
    >
    > https://drive.google.com/file/d/13RMUMvPK9lYJsiHSV28
    jnUVzjV71odXA/view?usp=share_link

    > 25cm w dobę...

    Ale że przez całą dobę nie było defrostów i obrosło o 25 cm czy jak?

    Mam pod zadaszeniem, we wnęce od północnej strony i u mnie zamraża
    jedynie sam wymiennik (nie licząc skapującej wody).

    https://ibb.co/tHCTtDq
    https://ibb.co/z8JLKbt
    https://ibb.co/Swc4zbd

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2022-12-18 16:14:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.12.2022 17:35, heby wrote:
    > Standardowy harmonogram defrost jest niewystarczajacy. Zmienic nie ma jak.

    Defrost sterowany jest zegarowo czy jak? Niezależnie od warunków,
    przerwy między defrostami są zawsze identyczne?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2022-12-18 17:04:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 14:04 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Ale to chyba 20cm są lamele od ściany a nie konstrukcja PC. Ten kątownik,
    > co by nie gadać, jednak sporo przestrzeni dla powietrza odcina (no,

    20 cm jest do obudowy pompy.
    Do lameli to z 25. Kantownik ma niecałe 4,5 cm
    Jak wrócę jutro wcześniej to cyknę fotkę z boku, która Was (Ciebie i
    Mateusza) na pewno uspokoi :-)
    Dzięki za troskę.

    TG

  • 17. Data: 2022-12-18 17:07:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 16:01 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Wentylatory są pewnie sterowane płynnie lub z kilkoma stopniami, to
    > najwyżej automatyka daje je na wyższe obroty niż by to było wymagane w

    Oszrania się równomiernie, ta pompa jest sporawa i mam duży zapas.
    Ma dwa wentylatory, które u mnie chyba jeszcze nigdy nie kręciły na maksa.

    TG

  • 18. Data: 2022-12-18 18:05:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.12.2022 17:07, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Ma dwa wentylatory, które u mnie chyba jeszcze nigdy nie kręciły na maksa.

    A tak na marginesie, patrząc na dwu-wentylatorowe konstrukcje to jak one
    działają - zawsze załączają się oba (prędkość na pewno jest stopniowana
    tak jak przy jednym wentylatorze, to nie pytam)? Czy też przy małym
    zapotrzebowaniu chodzi np. tylko jeden? Nie wiem, może jakieś udziwnione
    algorytmy typu najpierw jeden, potem się zamieniają gdy już jedna część
    się oszroni... :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2022-12-18 18:16:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 18 Dec 2022 17:04:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Jak wrócę jutro wcześniej to cyknę fotkę z boku, która Was (Ciebie i
    > Mateusza) na pewno uspokoi :-)

    To minimalne zalecenie jest dla odpowiedniego przepływu powietrza, ale do
    ew. serwisu to za mało miejsca. U mnie jest 50cm i też tam zbyt wiele
    miejsca nie ma do wyczyszczenia lameli.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2022-12-18 18:59:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-18 o 14:16, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Aktualnie przy -4sC na zewnatrz i 22sC w domu pompa ładuje w kalafiory
    > 42sC. Żałuję że to nie R290 tylko R32, lepiej by pracowała.

    Ale prz R32 ma wymiennik w domu, przy R290 musiałby by być w pompie
    z całym ryzykiem zamrożenia go.
    --
    Janusz