  • Data: 2019-03-02 14:56:42
    Temat: Re: Jak to jest
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    > mnożenia czy data bitwy pod Grunwaldem szkoda pamięci - i nie mówię, że
    > to nie są istotne sprawy - mówię tylko, że wkuwanie ich na blachę nie ma
    > najmniejszego sensu.
    Śmieszna sprawa, ale czasami zdarza się reset systemu.Po udarze wszystkiego
    musiałem się uczyć od nowa.Od nauki pisania i głośnego czytania.
    To musiało chyba śmiesznie wyglądać: siwy facet siedzi w lesie i głośno duka
    wierszyki na dzieci. To było na terenie szpitala psychiatrycznego zresztą.
    Nie zapomnę wyrazu twarzy człowieka, który mnie tam spotkał- obszedł mnie
    dużym łukiem.
    Dlaczego o tym piszę? Dlatego, że rzeczy , które kiedyś pamiętałem, przyszły
    mi dość łatwo.Zaczynałem od wierszyków Tuwima- rzeczy, które zna
    każdy.Właśnie tabliczka mnożenia pozwoliła mi załapać umiejętność liczenia
    pieniędzy, czy zamiany jednostek.
    Więc - i ja moje wnuki uczę teraz na pamięć rzeczy niekoniecznie
    potrzebnych.Nie dlatego, że te rzeczy są potrzebne, ale dla ćwiczenia
    pamięci.Żeby na starość mogli krzyżówki rozwiązywać, a nie tylko patrzeć
    na nazwisko Niemca, który im pamięć zabrał.
    Pozdro.abomito