  • 11. Data: 2010-09-21 17:34:52
    Temat: Re: Jak ułożyć dylatację na środku pokoju
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i7ajul$c48$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > No to jak poradziłeś sobie z tą taśmą, żeby się nie położyła na podłodze
    > lub nie wędrowała w czasie zalewania. I to jeszcze po łuku.

    Mieli jakąś taką samo-przylepną i ona została przyklejona do folii
    rozłożonej na styro. Wcześniej oczywiście wyrysowałem wszystkie kształty i
    pola.
    Poi położeniu podłogówki przy wylewaniu posadzki z Mikso-kreta obsypano tę
    folię z obu stron. Po zatarciu były drobne nierówności ale nie takie aby
    uniemożliwiały kładzenie gresu czy paneli.

    Ta zwykła polietylenowa taśma jest trochę wiotka ale gdzieś już widziałem
    specjalne usztywnianą taśmę do takich celów. Do prostych dylatacji są
    profile dylatacyjne np. Schlüter

  • 12. Data: 2010-09-21 22:02:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A to jest coś nowego - dylatacja nad rurkami podłogówki!? Jeszcze nie
    > docięta do dna! Chyba żeby siły tnące były większe?

    masz rację, źle to opisałem, myślałem o rurkach zasilających
    podłogówkę, które wchodzą do pomieszczenia właśnie przez dylatację na
    wysokości framugi, u mnie w wiatrołapie jest rozdzielacz i stamtąd idą
    wszystkie rury w wylewce, więc zajmuje to szerokość całego otworu
    drzwiowego, rurki są w tym miejscu w dość luźnym peszlu, więc ruchy
    dwóch płaszczyzn wylewki nie są groźne, a dzieląc wylewkę w jednym
    pomieszczeniu, oczywiście trzeba robić też oddzielne obwody podłogówki

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2010-09-22 05:57:39
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Nie wiem w końcu czy z taśmą czy bez taśmy. Czy metoda opisana przez s-13
    > jest dobra? Może jeszcze ktoś coś napisze.
    > W necie nic nie znalazłem.
    > Adam

    Ściągnij sobie ten plik i tam na stronie 16 znajdziesz wszystko to co trzeba
    wiedzieć o szczelinach dylatacyjnych a i inne informacji na temat podłogówki
    pewnie się Tobie również przydadzą ;-)

    http://www.purmo.com/docs/Purmo-Poradnik-techniczny-
    ogrzewanie-podlogowe-12_2009_PL.pdf

    Tak wygląda teoria i tak to powinno być wykonane. Mając tę wiedzę osądź sam
    na ile i gdzie możesz zrobić oszczędności. Pamiętaj tylko o tym, że naprawa
    podłogówki po związaniu wylewki jest właściwie niemożliwa a co najmniej
    bardzo kłopotliwa.

  • 14. Data: 2010-09-22 10:13:19
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > sorki, że wysyłam to na grupę.
    >
    > Czy można gdzieś zobaczyć zdjęcia Twojej podłogi?

    > Chodzi mi o kompozycję - połączenie gresu i deski.

    Jestem po za domem i mam naprawdę kiepskiej jakości ale ponieważ przez
    najbliższe 2-3 miesiące będę z dala od kraju to podsyłam to co mam (trochę
    obrobione) ;-))
    http://zapodaj.net/3f2728dba891.jpg.html
    http://zapodaj.net/f515047c9626.jpg.html
    http://zapodaj.net/8f9595b0623d.jpg.html
    http://zapodaj.net/d69855df1fc4.jpg.html

    > Coś podobnego u siebie planuję i chciałbym zobaczyc jak to wygląda w
    > realu.
    > Czy pod deskami też masz podłogówkę?

    Tak, pod deską jest też podłogówka. Cały srodek salonu jest wykończony w
    drewnie

  • 15. Data: 2010-09-23 16:42:24
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    A czy można parkiet ukladac nad podlogowka?
    I mozesz powiedzec jakie to deski masz klejone do posadzki (rozumiem ze
    oznacza to do wylewki betonowej?)
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 16. Data: 2010-09-23 17:17:07
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i7g01i$d74$1@news.onet.pl...

    >A czy można parkiet ukladac nad podlogowka?

    Z tego co wiem to można tyle, że wszystko zależy od gatunku drewna, jego
    grubości, wilgotności i sposobu kładzenia. Na ogrzewaniu podłogowym lepiej
    jednak sprawdzają się deski wielowarstwowe.

    Idź do sklepu z podłogami i spytaj które parkiety czy deski warstwowe nadają
    sie na podłogówkę. Dowiedz się też jakie warunki musisz spełnić aby dali
    gwarancje.

    Skorzystasz z nich albo i nie ale będziesz wiedział jak podejść do tematu.

    Na podłogówkę doskonały jest np. tzw. parkiet przemysłowy ale nie wszystkim
    się podoba i nie wszędzie pasuje.

    > I mozesz powiedzec jakie to deski masz klejone do posadzki (rozumiem ze
    > oznacza to do wylewki betonowej?)

    Kładłem deski 3-warstwowe na wylewkę samopoziomującą. Na równej wylewce
    betonowej też można bezpośrednio kleić. U mnie to była kwestia wyrównania
    poziomów gresu i deski więc pod drewnem jest wylewka samopoziomująca. W
    sypialniach gdzie jest tylko drewno, deski są klejone do wylewki betonowej.

  • 17. Data: 2010-09-23 18:31:29
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-23 18:42, Przemek pisze:
    > A czy można parkiet ukladac nad podlogowka?

    Musi to być specjalny parkiet na ogrzewanie podłogowe.

    http://ladnydom.pl/budowa/1,106587,2539378.html

    M.

  • 18. Data: 2010-09-23 18:41:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > http://zapodaj.net/3f2728dba891.jpg.html
    > http://zapodaj.net/f515047c9626.jpg.html
    > http://zapodaj.net/8f9595b0623d.jpg.html
    > http://zapodaj.net/d69855df1fc4.jpg.html

    A ja tak sie zastanawiam po co robic oddzielne pola w tym samym
    pomieszczeniu tylko ze wzgledu na inne wykonczenie posadzki? Z tego co widac
    rozstawy rur sa podobne a tworzenie tak dlugiego pola jak przy scianie na
    drugim linku wydaje sie wrecz szkodliwe biorac pod uwage proporcje i ksztalt
    samego pola. Co mial na celu instalator kladac dwie osobne petle w srodkowym
    polu?

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-09-23 20:15:19
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Ok dziekuje wam Nacocito i M za odpowiedzi.
    pozdrawiam
    Przemek

  • 20. Data: 2010-09-24 05:22:50
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > A ja tak sie zastanawiam po co robic oddzielne pola w tym samym
    > pomieszczeniu tylko ze wzgledu na inne wykonczenie posadzki?

    Powody:
    - chęć wydzielenia strefy brzegowej z możliwością utrzymywania wyższej
    temperatury
    - możliwość osobnej regulacji przepływu (temperatury) w strefie brzegowej
    - możliwość osobnej regulacji przepływu (temperatury) pod deską
    - wielkość i kształt pomieszczenia które i tak trzeba było dzielić
    - w miejscu łączenia gres-drewno i tak powstaje naturalna dylatacja na
    powierzchni więc naturalne było pociągnąć ją przez całą grubość posadzki

    > Z tego co widac rozstawy rur sa podobne

    Są różne

    > a tworzenie tak dlugiego pola jak przy scianie na drugim linku wydaje sie
    > wrecz szkodliwe biorac pod uwage proporcje i ksztalt samego pola.

    Z jakiego powodu?
    Beton jest zbrojony siatką stalową oraz włóknem mieszanym w masie. Dodatkowo
    jakieś plastyfikatory.

    > Co mial na celu instalator kladac dwie osobne petle w srodkowym polu?

    - przede wszystkim długość pętli
    - bardziej równomierne dogrzanie pola