  • Data: 2014-12-31 10:44:17
    Temat: Re: Jaki czujnik dymu/gazu?
    Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Eura tech robi dobre czujniki dymu. Montuje się je na suficie lub przy suficie.
    Lepiej na suficie. Bateria 9v wystarcza na 2-3 lata. Mam kilka, używam od 6 lat

    Robią też czujniki gazu ziemnego, ale nie używam. Czujnik gazu moim zdaniem nie jest
    potrzebny w normalnych warunkach. Gaz, jeśli się ulatnia unosi się w górę i jest
    usuwany przez wentylację. Ponadto gaz jest nawaniany i łatwo go wyczuć.

    Pomimo tego co Ci się wydaje warto mieć czujnik czadu (tlenku wegla). umieszcza się
    go lekko ponad wysokością głowy. Czad jest niebezpieczny bo jest niewyczuwalny i
    obezwładnia lub uśmierca bez żadnych symptomów ostrzegawczych. Nawet jeżeli ty nie
    masz pieców to czujnik warto mieć zawsze gdy:
    -masz gazowy ogrzewacz wody
    -masz gazowy kocioł CO z otwartą komorą spalania
    -Twoi sąsiedzi mają gazowe ogrzewacze wody, gazowe kotły CO lub piece
    -Ty lub sąsiedzi mają kominek
    Wbrew pozorom największe zagrożenie czadem może pochodzić właśnie od sąsiadów,
    nieszczelnych lub niesprawnych ciągów kominowych lub wentylacyjnych.

    Ja używam czujek czadu Eura techu - taka zasilana z 230V wystarcza na 2 do 2,5 roku -
    potem zaczyna sama z siebie alarmować i trzeba ją wymienić. Mam też taką zasilaną
    baterią 9V. Na razie ma ponad rok i działa.
    Pomimo tych wad czujek CO, używam ich bo mam pod domem ich punkt sprzedaży.

    Piszę o tym z własnego doświadczenia zarówno zawodowego gdy przez kilka lat
    prowadziłem zakład instalacyjny jak i osobistego gdy kilka lat z rzędu lądowałem z
    rodziną na obserwacji w szpitalu zatruwany przez sąsiadów eksploatujących niesprawne
    kominy lub urządzenia.