  • 141. Data: 2011-01-28 08:38:21
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 22:04:02 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    Zrób
    > test ile spalasz gazu czy czegos tam innego przez tydzien z rawitacyjna
    > a potem tydzien z mechaniczna. Zobaczymy czy marketingowe 80 odzysku
    > ciepła będzie odczuwalne w kosztach ogrzewania.
    Nie zrobię bo po 1. nie mam grawitacyjnej a po 2. mam mechaniczną i ją będę
    używał bo nie mam kominów.
    Jak dla mnie EOT w tym temacie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 142. Data: 2011-01-28 08:46:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-01-2011 o 00:00:26 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Takich hardkorowcow to tu juz chyba nie ma. :-))
    Dlaczego? ja mam trzy duże okna w wykuszu to są włąśnie fiksy,
    znacznie lepiej wyglądają od zywykłych bo rama cienka a z zewn
    je bez trudu umyję. To po co miałem dopłacać do nich :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 143. Data: 2011-01-28 10:25:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Sty, 22:17, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ty chyba pisales ze tylko za swojego Brinka 6,5tys(albo 8,5tys) dales

    Tak. Plus anemostaty i kanaly = 10k pln. Minus kominy, nawiewniki w
    oknach na parapecie, tansze o 70 pln okna dachowe (FTS zamiast FTS-V).
    Wychodzi 4-5k pln :)

    > I chyba to Ty tez pisales nie tak dawno ze rekuperator + reszta tak szybo
    > sie nie zwraca')

    Bo ja nie po to kupilem reku zeby mi sie zwracal :) A czy sie zwraca..
    Mi w tym momencie prawdopodobnie zwraca sie momentalnie, bo ogrzewam
    glownie pradem w G11 po 0,47 pln / kWh ;) KWh na sezon poszlo mi
    dokladnie tyle ile obliczyl OZC. Traktuje wiec jego wyliczenia jako
    bardzo dokladne. Z wentylacja grawitacyjna zuzycie mialo byc wyzsze o
    ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
    sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 144. Data: 2011-01-28 10:59:50
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Uważam, że Adam dobrze to ujął. Jeśli liczyć tylko kasę należy podawać nawet
    szczegóły kotłowni. A co do cen rekuperatorów, pomp ciepła i reszty. Kompletuję
    właśnie kotłownię na olej. Wszystko razem łącznie z już zamontowanym GWC, Reku,
    WM, pompą pow.-woda, DGP, podłogówką i całym osprzętem zamknę w kwocie 30
    tysięcy. Postawiłem jeden komin do obsługi kominka i dwa wywiewniki do okapu i
    kanalizacji. Ten jeden komin z keramzytobetonu, ocieplony wełną i z kanałem
    went. kosztował mnie z postawieniem 2600, ale bez obróbek dachowych. Dwa
    dodatkowe które miałem pierwotnie dostawić to koszt jednego rekuperatra Valox
    lub jednej pompy ciepła TQD z toschibą na pokładzie, oczywiście po sporych
    rabatach. Uważam, że warto taką alternatywę rozpatrzyć. Oczywiście kominy nie
    będą raczej wymagały serwisu w przeciwieństwie do ww urządzeń.

  • 145. Data: 2011-01-28 11:29:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
    > sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)

    Wez mi wytlumacz jaki sens ma rozmawianie o zwracaniu sie czegokolwiek,
    kiedy grzejesz dwa razy drozszym pradem i przeplacasz 2500/rok???

    Nic Ci sie nie zwraca, bo placisz drogo za prad.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 146. Data: 2011-01-28 11:41:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-01-2011 o 11:25:44 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
    > sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)

    I tyle by było w tym temacie, podsumuję:
    Dla jednych się zwróci szybko -Adam, bo grzeje prądem
    dla innych trochę dłużej ale też - Ja, grzeję gazem
    Ci co nie chcą nie muszą go montować - Maniek, Kris i inni

    A czy ma się zwracać? uważam że może ale nie musi, w dobrze zrobionym
    (ocieplonym)
    domu gdzie jest projektowany od początku to się zwróci.

    A dla malkontentów, czy instalacja np centralnego odkurzacza
    czy kominek w salonie wam się zwraca? nie, bo to część
    instalacji/wyposażenia
    która ułatwia/poprawia życie i nikt nie robi jej pod kątem zysków,
    tymczasem w przypadku reku jest to możliwe.

    Dobra sądzę dość już napisałem i tyle by było w tym temacie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 147. Data: 2011-01-28 11:52:17
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    I tyle by było w tym temacie, podsumuję:
    Dla jednych się zwróci szybko -Adam, bo grzeje prądem
    dla innych trochę dłużej ale też - Ja, grzeję gazem
    Ci co nie chcą nie muszą go montować - Maniek, Kris i inni
    ---------------

    Adam grzeje prądem w G11. W tej sytuacji rozmowy o ekonomii są bez sensu,
    podobnie jak spowiedź prostytutki przed pracą.

  • 148. Data: 2011-01-28 11:55:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 12:29, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:

    > Wez mi wytlumacz jaki sens ma rozmawianie o zwracaniu sie czegokolwiek,
    > kiedy grzejesz dwa razy drozszym pradem i przeplacasz 2500/rok???
    >
    > Nic Ci sie nie zwraca, bo placisz drogo za prad.

    Jakbym mial wentylacje grawitacyjna - placilbym 2300 pln wiecej za
    sezon, a ze instalacja WM z rekuperatorem pozwala mi oszczedzic te
    2300 pln to jej koszt (~4-5k pln) zwroci sie po okolo dwoch latach.
    Proste?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 149. Data: 2011-01-28 11:57:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]

    sezon, a ze instalacja WM z rekuperatorem pozwala mi oszczedzic te
    2300 pln to jej koszt (~4-5k pln) zwroci sie po okolo dwoch latach.
    --------------------

    I ten koszt topisz placac 2,5 kPLN co roku drozej za prad. Czyli to co
    oszczedzisz, tracisz na pradzie. W sumie pozostaje koszt inwestycji, który
    sie nie zwraca.

  • 150. Data: 2011-01-28 11:57:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 12:52, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Adam grzeje prądem w G11. W tej sytuacji rozmowy o ekonomii są bez sensu,
    > podobnie jak spowiedź prostytutki przed pracą.

    Ale moj przyklad jest prawdziwy, realny. Masz fakty - zuzycie, koszt
    pradu, koszt instalacji. Zwraca sie szybko? Zwraca. I to nie jest
    temat do dyskusji, bo to FAKTY poparte rachunkami z zeszlego sezonu.

    EOT! EOT! EOT! EOT! EOT! EOT!
    pozdr.

    --
    Adam