  • 1. Data: 2011-01-05 14:39:00
    Temat: Jaki spieniacz do mleka?
    Od: "gk" <g...@g...pl>

    Witam,
    Czy używacie lub polecacie jakiś konkretny spieniacz do mleka? Chodzi mi o
    samodzielne urządzenie.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-01-05 17:26:40
    Temat: Re: Jaki spieniacz do mleka?
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    Użytkownik "gk" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy używacie lub polecacie jakiś konkretny spieniacz do mleka? Chodzi mi o
> [...]

    taki sobie kup:
    http://allegro.pl/elegancki-spieniacz-do-mleka-sever
    in-sm-9669-od-ss-i1383915365.html
    mam od 4 lat. Działa na baterie. I bardzo dobrze spienia schłodzone mleko.

  • 3. Data: 2011-01-05 18:58:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 5 Jan 2011 18:26:40 +0100, Mirek napisał(a):

    > taki sobie kup:
    > http://allegro.pl/elegancki-spieniacz-do-mleka-sever
    in-sm-9669-od-ss-i1383915365.html
    > mam od 4 lat. Działa na baterie. I bardzo dobrze spienia schłodzone mleko.

    Ja mam taki za 3,99 i działa równie dobrze :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-01-05 23:06:09
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    W dniu 2011-01-05 19:58, Borys Pogoreło pisze:

    in-sm-9669-od-ss-i1383915365.html

    > Ja mam taki za 3,99 i działa równie dobrze :)

    A ja miałem na myśli coś takiego:
    http://www.megamedia.pl/spieniacz-do-mleka-severin-s
    m-9667.php?off=0

  • 5. Data: 2011-01-05 23:28:45
    Od: "Paweł M." <wp.pl@ZAMIEN_CZLONY.paff1>

    W dniu 2011-01-05 15:39, gk pisze:
    > Witam,
    > Czy używacie lub polecacie jakiś konkretny spieniacz do mleka? Chodzi mi
    > o samodzielne urządzenie.
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30100041
    + 2 akumulatorki i jazda

    Paweł

  • 6. Data: 2011-01-06 00:02:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 06 Jan 2011 00:06:09 +0100, na pl.rec.dom napisałeś(aś):

    > A ja miałem na myśli coś takiego:
    > http://www.megamedia.pl/spieniacz-do-mleka-severin-s
    m-9667.php?off=0

    Fantastyczny przerost formy nad treścią za zabójczą cenę.

    Jest jeszcze Saeco za 300zł, zastanów się ;>

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2011-01-06 09:52:13
    Od: "k" <...@...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    m-9667.php?off=0

    > Fantastyczny przerost formy nad treścią za zabójczą cenę.
    >
    > Jest jeszcze Saeco za 300zł, zastanów się ;>

> [...]

    Co do przerostu formy i treści to piankę można kupić w sprayu, robić kawę
    czajnikiem bezprzewodowym Junost', zalewać z saszetki 3 w jednym i też może
    być OK.
    Czajnik u handlarzy ze wschodu może da się kupić za 25 zł. Jaki więc sens
    kupować ekspres ciśnieniowy za chociażby 2500 zł?
    Tylko to może nie być to samo co kawa robiona z kawiarki przez osobę, która
    wie jak to robić lub z dobrego ekspresu z dobrymi ustawieniami.

    A tak poważnie:

    Mam bateryjkowy ubijak ale zdarza mi się korzystać też z Nescafe Aeroccino -
    różnica jest zasadnicza.

    Aeroccino to automat, pianka jest bardziej sucha niż robiona parą (bo nie
    powstaje przez wdmuchiwanie pary) i trwała (chyba, że z mlekiem coś nie tak,
    co raz na jakiś czas się zdarza). Idealnie współpracuje z ekspresem (kawa
    robi się w ekspresie, pianka w NA ). Mniej więcej 2 kubki kawy robią się
    tyle co pianka (poniżej minuty). Wadą jest, że mimo (ponoć) teflonowej
    powłoki - po zrobieniu pianki mleko troszeczkę przywiera do powłoki (bo NA
    podgrzewa mleko - można i chyba należy brać je zimne, np z lodówki) - więc
    po zrobieniu pianki warto oczyścić NA.

    Przywieraniania nie ma w ubijaku, ale moim zdaniem przy robieniu pianki
    ubijakiem warto podgrzać mleko wyciągnięte z lodówki, żeby było chociaż
    letnie no i operację ubijania zrobić trzymając naczynie w którym to robisz
    (więc nie robisz wówczas nic innego) i sam ubijak.

    Czy kupić? Kwestia własnych preferencji - jedni wybierają czajnik,
    plastikowy kubek lub szklankę, nescafe 3w1 inni ekspresy full wypas budzący
    zrobiniem kawy i nescafe aeroccino.
    Swoją drogą - NA nie kupi się łatwo i cena jest jeszcze bardziejsza niż
    wyżej wymienionego saeco - rzeczywiście to sporawo - mimo doskonałej pianki.

    Dlatego przyłączam się do pytania jak się sprawują elektryczne ubijaki piany
    w granicach 160-170 zł...

  • 8. Data: 2011-01-07 18:15:54
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mamy Krupsa XL2000.
    Spienia fantastycznie.
    Ma trzy funkcje (nawet nie wiem, dlaczego aż trzy).
    Pasuje do podstawki na czajnik bezprzewodowy Tefala (!!), więc nie zajmuje
    miejsca.
    Jak mam chandrę, to winszuję sobie kawkę z mlekiem z tego spieniacza ;-))

    Jedyny kłopot to czyszcenie wnętrza naczynia po mleku.
    Wnętrze jest chyba aluminiowe, i ślady mleka trzeba później odmaczać.
    Najczęściej po użyciu wlewam odrobinę czystej wody i "spieniam" wodę, tak ze
    dwa razy, żeby oczyścić.

  • 9. Data: 2011-01-12 11:05:25
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ten jest jeszcze droższy: