  • 1. Data: 2011-01-04 14:34:05
    Temat: kocioł/piec C.o misię 'poci'
    Od: p?rform?rka <m...@i...pl>

    Otóż właśnie jak w tytule. Nowe centralne, nowy kocioł
    i... cieknie z niego jakaś bliżej nieznana ciecz, prawdopodobnie
    woda, skuli czarnej barwy i obrzydliwego zapachu nie jestem pewna.
    Sprzedawca uprzedził o tym zjawisku, nazywając
    je właśnie jak w tytule. Pytanie tylko, dlaczego tak
    sie dzieje i kiedy na dnie pieca, przestanie zbierać się
    woda? Piec nie cieknie, bo nie ubywa w obiegu.
    Czy ktos mógłby mi jakoś łopatologicznie
    sprawę naświetlić?
    ps. dodam, że palę drewnem suchym grab, dąb.
    Śmieci w nim nie spalam, jedynie od czasu do
    czasu obierki z ziemniaków, jabłek itde bo ponoć do
    oczyszczają piec.
    --
    p?rform?rka

  • 2. Data: 2011-01-04 14:40:43
    Temat: Re: kocioł/piec C.o misię 'poci'
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "p?rform?rka" <m...@i...pl> wrote in message
    q.googlegroups.com...

    Sucha destylacja drewna - woda pogazowa i smoła pogazowa.
    Za mało powietrza na wlocie.

  • 3. Data: 2011-01-04 15:04:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 06:34:05 -0800 (PST), p?rform?rka napisał(a):

> [...]
    > ps. dodam, że palę drewnem suchym grab, dąb.
    > Śmieci w nim nie spalam, jedynie od czasu do
    > czasu obierki z ziemniaków, jabłek itde bo ponoć do

    Nie palisz SUCHYM drewnem, wbrew temu co Ci się wydaje.
    I nie ma innej przyczyny. Drewno masz MOKRE lub niedosuszone.
    Cudów nie ma.

  • 4. Data: 2011-01-04 15:04:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 15:40:43 +0100, Panslavista napisał(a):

    > "p?rform?rka" <m...@i...pl> wrote in message
    q.googlegroups.com...

    > Sucha destylacja drewna - woda pogazowa i smoła pogazowa.
    > Za mało powietrza na wlocie.

    I mokre drewno.

  • 5. Data: 2011-01-04 15:25:07
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    q.googlegroups.com...

    > I mokre drewno.

    To niewielka przeszkoda - wystarczy więcej powietrza od popielnika i trochę
    nad żar...
    Oczywiście więcej wyjdzie opału, ale zmniejszą się straty kominowe - przez
    obniżenie tremperatury spalin.

  • 6. Data: 2011-01-04 15:35:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 16:25:07 +0100, Panslavista napisał(a):

> [...]
    > nad żar...
    > Oczywiście więcej wyjdzie opału, ale zmniejszą się straty kominowe - przez

    Jak to niewielka przeszkoda? Orientujesz się chyba, że ogromną część ciepła
    ze spalania tego mokrego drewna zamiast zużyć na ogrzewanie - TRACI SIĘ na
    odparowanie z niego wody, która potem się skrapla i spływa na dno?

  • 7. Data: 2011-01-04 15:49:59
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > ze spalania tego mokrego drewna zamiast zużyć na ogrzewanie - TRACI SIĘ na
    > odparowanie z niego wody, która potem się skrapla i spływa na dno?

    A nie wiesz, że woda wpływa na powstanie większej ilości gazu
    generatorowego?

    I skrapiało się odrobiną wody trociny w trociniaku?

  • 8. Data: 2011-01-04 15:52:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 16:49:59 +0100, Panslavista napisał(a):

    > A nie wiesz, że woda wpływa na powstanie większej ilości gazu
    > generatorowego?

    Przy paleniu MIAłEM węglowym.

    > I skrapiało się odrobiną wody trociny w trociniaku?

    Trociniak to nie piec c.o.

  • 9. Data: 2011-01-04 15:59:20
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Przy paleniu MIAłEM węglowym.

    > Trociniak to nie piec c.o.

    Może być parowóz albo samowar - chodzi o proces spalania...

  • 10. Data: 2011-01-04 16:04:27
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-04 16:04, Ikselka pisze:

    > Nie palisz SUCHYM drewnem, wbrew temu co Ci się wydaje.
    > I nie ma innej przyczyny. Drewno masz MOKRE lub niedosuszone.
    > Cudów nie ma.
    Można palić mokrym, tylko wtedy trzeba utrzymywać odpowiednia
    temperaturę.Skropliny pochodzą z komina, chyba żle zrobiony.
    To samo dzieje się nie tylko przy opalaniu drewnem.
    http://www.budnet.pl/forum/Komin,t=4043.html
    Twierdzenie, że to woda odparowana z drewna, jest trochę chybione.