  • 1. Data: 2011-01-03 20:15:14
    Temat: Kinkiet do lustra
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    Poszukuję kinkietu do lustra łazienkowego o wymiarze HxL = 80x90. Czy lampka na
    neonówkę 13 W, na środku lustra (L= 60 cm) będzie wystarczająca jeśli chodzi o
    oświetlenie samego lustra? pozdr!

  • 2. Data: 2011-01-03 20:36:43
    Temat: Re: Kinkiet do lustra
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 03 Jan 2011 21:15:14 +0100, Maxi napisał(a):

    > Poszukuję kinkietu do lustra łazienkowego o wymiarze HxL = 80x90. Czy lampka na
    > neonówkę 13 W, na środku lustra (L= 60 cm) będzie wystarczająca jeśli chodzi o
    > oświetlenie samego lustra? pozdr!

    A po co oświetlać lustro? Oświetlać trzeba raczej osobę stojącą przed nim.

  • 3. Data: 2011-01-03 20:53:29
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    (...)
    > A po co oświetlać lustro? Oświetlać trzeba raczej osobę stojącą przed nim.

    Hmmmm, a od lustra też światło się odbija i oświetla twarz...
    ale OK, chodzi o rzucenie światła na osobę, np. żeby dało się ogolić, bo halogeny
    sufitowe nie są wystarczające, a z pewnych powodów nie możemy dać bocznych
    kinkietów, Znalazłem coś takiego:
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40158545
    13 W dla neonówki wystarczy?

  • 4. Data: 2011-01-03 23:01:06
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Maxi napisał(a):
    > Znalazłem coś takiego:
    > http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40158545
    > 13 W dla neonówki wystarczy?
    Mam, i nie używam. To jest do świecenia, ale nie do oświetlenia twarzy
    przy goleniu.
    Tylko boczne kinkiety dają porządne światło.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-01-04 10:21:01
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-01-04 00:01, Krzysztof 45 pisze:
    > Mam, i nie używam. To jest do świecenia, ale nie do oświetlenia twarzy
    > przy goleniu.
    > Tylko boczne kinkiety dają porządne światło.

    Mam inną długą lampę, też 13W fabrycznie, włożyłem tam parę Wat więcej
    ale do golenia brzytwą będzie IMO za mało.

    Za to w drugiej łazience mam nad lustrem lampke na 2 male "zarowki" ze
    stykiem G-costam, nie pamietam ile maja Wat, coś miedzy 30 a 40 kazda i
    swieca jak jasny piorun. :-)

    KJ

  • 6. Data: 2011-01-04 13:16:41
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

> [...]

    > Za to w drugiej łazience mam nad lustrem lampke na 2 male "zarowki" ze

    > stykiem G-costam, nie pamietam ile maja Wat, coś miedzy 30 a 40 kazda i

    Czyli rozumiem, że jest możliwe, żeby taki jeden kinkiet większej mocy oświetlił
    porządnie twarz np. przy goleniu.... Dzięki

  • 7. Data: 2011-01-04 14:29:42
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Maxi" <m...@o...pl> wrote in message

    > Czyli rozumiem, że jest możliwe, żeby taki jeden kinkiet większej mocy
    > oświetlił
    > porządnie twarz np. przy goleniu.... Dzięki

    Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na lustra w toaletach wagonowych. Niektóre
    mają oświetlenie pod lustrem, szkło lustra w miejscu bez warstwy lustrzanej
    jest zmatowione, aby oświetlenie twarzy było lekko rozproszone. Takie lustro
    wymaga zamówienia u szklarza, do tego warto umieścić tam małe żarówki
    halogenowe. Dobrze jest też zaprojektować ruchome skrzydła boczne, które
    dadzą lepszy widok z boku. Tylko, że wtedy takie lustro zostanie
    zaanektowane przez samki domowe...

  • 8. Data: 2011-01-04 20:01:26
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Maxi napisał(a):
    > Czyli rozumiem, że jest możliwe, żeby taki jeden kinkiet większej mocy oświetlił
    > porządnie twarz np. przy goleniu.... Dzięki
    Porządnie to oświetli czubek głowy :)
    Mnie zależy na dobrym oświetleniu podbródka i szyi. Samo górne światło
    rzuca cień na tych częściach ciała, dla tego preferuje oświetlenie
    boczne, przy którym znika ten problem.
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2011-01-06 13:56:19
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    (...)

> [...]

    > Mnie zależy na dobrym oświetleniu podbródka i szyi. Samo górne światło

    > rzuca cień na tych częściach ciała, dla tego preferuje oświetlenie

    Hmmm, też zaczynam tak myśleć. Poradzicie więc, jak to przerobić? Kabel podpięty
    jest na środku nad lustrem? Nie ma bardzo miejsca z boku lustra, które jest
    przyklejone, płytki położone... Wygląda, że potrzebuję 2 kinkiety, które będą
    mieć główną poprzeczkę zawieszenia i zasilanie 2 cm nad lustrem, a potem zejdą w
    dół, by tak na środku lustra po obydwu stronach świeciły 2 bańki.
    Szkic sytuacyjny:
    http://img210.imageshack.us/img210/205/lustro1.jpg
    Znacie jakieś rozwiązanie, żeby już nie wiercić w lustrze? Pomóżcie -z góry
    dziękuję!

  • 10. Data: 2011-01-06 14:58:11
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Maxi napisał(a)
    > Poradzicie więc, jak to przerobić? Kabel podpięty
    > jest na środku nad lustrem? Nie ma bardzo miejsca z boku lustra, które jest
    > przyklejone, płytki położone...
    Kiepska sprawa, z tego co widzę, to tylko wymiana lustra wchodzi w grę.
    --
    Krzysiek