    From: "k" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaki spieniacz do mleka?
    Date: Thu, 6 Jan 2011 10:52:13 +0100
    Sender: m...@n...wsisiz.edu.pl

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:xebjjrl42rfs.13pnzfv08cxau.dlg@40tude.net...
> [...]
    m-9667.php?off=0

    > Fantastyczny przerost formy nad treścią za zabójczą cenę.
    >
    > Jest jeszcze Saeco za 300zł, zastanów się ;>
    >
    > --
    > Borys Pogoreło
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Co do przerostu formy i treści to piankę można kupić w sprayu, robić kawę
    czajnikiem bezprzewodowym Junost', zalewać z saszetki 3 w jednym i też może
    być OK.
    Czajnik u handlarzy ze wschodu może da się kupić za 25 zł. Jaki więc sens
    kupować ekspres ciśnieniowy za chociażby 2500 zł?
    Tylko to może nie być to samo co kawa robiona z kawiarki przez osobę, która
    wie jak to robić lub z dobrego ekspresu z dobrymi ustawieniami.

    A tak poważnie:

    Mam bateryjkowy ubijak ale zdarza mi się korzystać też z Nescafe Aeroccino -
    różnica jest zasadnicza.

    Aeroccino to automat, pianka jest bardziej sucha niż robiona parą (bo nie
    powstaje przez wdmuchiwanie pary) i trwała (chyba, że z mlekiem coś nie tak,
    co raz na jakiś czas się zdarza). Idealnie współpracuje z ekspresem (kawa
    robi się w ekspresie, pianka w NA ). Mniej więcej 2 kubki kawy robią się
    tyle co pianka (poniżej minuty). Wadą jest, że mimo (ponoć) teflonowej
    powłoki - po zrobieniu pianki mleko troszeczkę przywiera do powłoki (bo NA
    podgrzewa mleko - można i chyba należy brać je zimne, np z lodówki) - więc
    po zrobieniu pianki warto oczyścić NA.

    Przywieraniania nie ma w ubijaku, ale moim zdaniem przy robieniu pianki
    ubijakiem warto podgrzać mleko wyciągnięte z lodówki, żeby było chociaż
    letnie no i operację ubijania zrobić trzymając naczynie w którym to robisz
    (więc nie robisz wówczas nic innego) i sam ubijak.

    Czy kupić? Kwestia własnych preferencji - jedni wybierają czajnik,
    plastikowy kubek lub szklankę, nescafe 3w1 inni ekspresy full wypas budzący
    zrobiniem kawy i nescafe aeroccino.
    Swoją drogą - NA nie kupi się łatwo i cena jest jeszcze bardziejsza niż
    wyżej wymienionego saeco - rzeczywiście to sporawo - mimo doskonałej pianki.

    Dlatego przyłączam się do pytania jak się sprawują elektryczne ubijaki piany
    w granicach 160-170 zł...