  • 21. Data: 2012-06-04 12:19:20
    Temat: Re: Jaki węgiel kupić
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Miał przy zakupie 8T placilem z kopalni miesiac temu 367zł netto
    >chwałowice kopalnia + transport 400zł
    >zawsze biore najbardziej kaloryczny jaki ma kopalnia

    Z kopalni to co innego a co innego z placu ...
    Ale jak policzysz brutto i doliczył do tony koszt transportu to wyjdzie inna
    cena ;-)

    Wiesz ja mieszkam daleko od Śląska więc odpada zamawianie z kopalni , bo ani
    nie potrzebuję zbyt dużo opału (sądzę że zamówię max 3 tony) , więc
    transport mocno by zawyżył cenę zakupu ...

    Ja zapewne wezmę ekogroszek (700zł za tonę). Ta sama firma ma miał po 560zł
    , ale trochę się boję brać miał luzem ...

  • 22. Data: 2012-06-04 12:23:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Dlatego kupujac kocioł nie warto kupowac z podajnikiem slimakowym, tylko
    >szufladowym.

    Są różne podajniki i palniki ..

    Ja mam podajnik ślimakowy (palnik Brucer APS-1) i jest to palnik uniwersalny
    (podajnik) który łyka wszystkie paliwa (miał/ekogroszek/owies/pelet) od
    gramatury 0mm ...

    Niestety nie wszyscy kupują z kopalni. Ja mam do kopalni za daleko i przy
    moim zapotrzebowaniu na węgiel jego sprowadzenie zapewne było by droższe niż
    ze składu lokalnego ...

  • 23. Data: 2012-06-04 13:59:21
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Niestety nie wszyscy kupują z kopalni. Ja mam do kopalni za daleko i przy
    > moim zapotrzebowaniu na węgiel jego sprowadzenie zapewne było by droższe
    > niż ze składu lokalnego ...

    Jesli tak, to faktycznie moze nie ma sensu, bo jak ktos ma do kopalni w
    granicach rozsądku i ma gdzie zmagazynowac 8T to tylko miał kupować.

    Mając fakturę z kopalni zawsze można zareklamowac, raz musiałem przyjechali
    zabali probke
    i po miesiącu oddali pieniądze.

    pozdrawiam
    AT

  • 24. Data: 2012-06-06 07:39:02
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "dorato" <b...@k...com> napisał w wiadomości

    > To niemal oczywiste że miał ma więcej piachu i popiołu. Pytanie tylko czy
    > ma aż 1/3 popiołu skoro jego cena stanowi 2/3 ceny wegla (kostki,
    > ekogroszku).

    bo jest miał i miał. Najtańszy jest miał z płuczki czyli tego do czego służą
    te wysokie budynki od których idą taśmociągi na kopalniach. Najtańszy i
    najgorszy bo zawiera w sobie po trochę wszystkiego. Najdroższy będzie miał
    sortymentowy - urabiany jako miał już przez kombajn albo powstały przez
    zmielenie węgla - tak jak kiedyś przygotowywały miał elektrownie. Teraz
    raczej kupują gotowy miał z kopalni.