    From: "JBP" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jakie ręczniki?
    Date: Sat, 28 Dec 2013 20:51:38 +0100
    <6eu0xo132ppw.a4anl4420fbj$.dlg@40tude.net>

    news:6eu0xo132ppw.a4anl4420fbj$.dlg@40tude.net...

    > No dobrze, ale czy to znaczy, ze są złe?
    > --

    Wiesz Ikselko, kiedy człowiek poświęci ładnych parę lat życia określonemu
    tematowi, to nie chce mu się brać udziału w tego typu przepychance słownej,
    jaka tutaj się zaczyna rozwijać.
    Ale jeszcze teraz napiszę. Wyłącznie z sympatii do Ciebie ;)
    1. Ręczniki nie dzielą się na dobre egipskie, gorsze polskie i złe tureckie.
    Ręczniki produkowane z bawełny długowłoknistej (poch. Egipt i _Turcja_ )
    będą doskonałe bez względu na kraj produkcji przędzy i tkania, o ile
    zachowane zostaną okreslone reżimy technologiczne, ukierunkowane na
    otrzymanie wyrobu wysokiej jakości. Z bawełny amerykanskiej, która jest w
    przeważającej mierze krótkowłoknista, podobnie jak bawełna z byłych republik
    ZSRR, nie da się wyprodukować luksusowego ręcznika.
    Wymieniana tutaj Turcja posiada mozliwości produkcji doskonałych ręczników,
    o ile jej fabryki zechcą takie produkować (a czasami chcą), ludzie nie
    sknocą roboty, właściciele nie zaoszczędzą, itd.itp. Podobnie Egipt. (Po coś
    w końcu latami m.in.polscy inżynierowie włokiennicy do tych krajów
    jeździli).

    2. Dla porządku informuję, że nie posiadam i nie używam ręczników cieńszych
    (czyli np.o gramaturze 380-450) i proszę takich wniosków nie wyciągać z
    mojego poprzedniego postu, bo nie ma żadnych podstaw. Mam natomiast bardzo
    dobre grube ręczniki polskiej produkcji, jak również komplety grubych
    ręczników egipskich. Oryginalnych, z atestem.

    3. Nie mogę ręczyć za Zwoltex, bo to nie moje zakłady, ale IMO głupotą
    byłoby, żeby producent z wieloletnią tradycją, własnym parkiem maszynowym,
    eksportujący dekadami swoje ręczniki w dużych ilościach do wielu krajów
    świata (również za ocean), zajął się pośrednictwem w handlu miernymi
    jakościowo ręcznikami z Turcji. Szkoda na to marki firmowej. Może udostępnił
    Turkom jakąś linię produkcyjną, ale raczej nie własną nazwę.

    Znając Ciebie jako tako z netu, zdaję sobie sprawę, że posiadasz rozeznanie
    w temacie i żadne wykłady Ci nie są potrzebne.
    W tym wypadku wyciągnięcie z archiwum zapytania Medei z 2010 roku i podanie
    adresu sklepu było typowym spamem. Brawa za trud i przedsiębiorczość, ale
    nic więcej.
    Lepiej napisz o przygotowaniach domowych do Sylwestra - ewentualnie na inną
    grupę :)

    Pozdrawiam,
    JBP