  • 1. Data: 2010-07-21 20:24:23
    Temat: Jakie uziemienie - "wzmacniać zero"?
    Od: "kameleon" <l...@g...pl>

    Elektryk radzi zamiast prowadzić na piętro kabelek - "wzmocnić zero". Dać z bolca na
    zero
    kabelek. Mi się widzi że dla moich komputerów czy pralki to zły wybór, ale czy mam
    rację
    czy nie. Zagrożenia: pralka zmywarka ... piekarnik. Komputer z ups. Monitor w cenie
    auta
    :)
    Mi się wydaje, że robić W PIWNICY uziemienie i kłaść kabel do pokoi i
    kuchni/łazienki? Gdzie leży prawda w tym wypadku. Potrzebna szybka decyzja... :)

  • 2. Data: 2010-07-21 20:51:06
    Temat: Re: Jakie uziemienie - "wzmacniać zero"?
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "kameleon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mi się wydaje, że robić W PIWNICY uziemienie i kłaść kabel do pokoi i
    > kuchni/łazienki? Gdzie leży prawda w tym wypadku. Potrzebna szybka
    Po pierwsze przeczytaj dokładnie co napisałeś, bo każesz ssię nam domyślać,
    o co chodzi i co chcesz osiągnąć. Jeśli "elektryk" proponuje zrobić
    prowizorkę to go wywal. Pamiętaj, że zerowanie, nawet "wzmocnione", jest
    zagrożeniem dla życia.

    Pozdrowienia,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-07-21 21:10:45
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > to zły wybór, ale czy mam rację czy nie. Zagrożenia: pralka zmywarka ...
    > piekarnik. Komputer z ups. Monitor w cenie auta

    hmm. śpiacy juz jestem chyba bo nic nie kumam.
    jutro się przebudzę i spróbuje jeszcze raz

    PS. zmień elektryka, łaczenie PE z N wywali różnicówkę.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-07-21 21:59:11
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > z bolca na zero kabelek. Mi się widzi że dla moich komputerów czy pralki
    > to zły wybór, ale czy mam rację czy nie.

    To zły wybór przede wszystkim ne dla twoich sprzętów a dla ciebie. Elektryka
    na zbity pysk ze schodów spuść, bo po tej radzie widać, że partacz i nawet
    jeśli się uprzesz przy "kabelku", to i tak spaprze.

    J.

  • 5. Data: 2010-07-21 22:08:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Lip, 23:10, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:

    > łaczenie PE z N wywali różnicówkę.

    to sie ja tez zmostkuje ;)

    WS

    PS. ";)" jest istotne i "elektryk" nie powinien tego traktowac
    powaznie... :)

  • 6. Data: 2010-07-22 08:29:34
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "kameleon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Elektryk radzi zamiast prowadzić na piętro kabelek - "wzmocnić zero".)
    Podłącz tego "elektryka" do prądu i rozejrzyj się za kimś, kto zna się na
    tych rzeczach, bo aż ciarki mi po plecach chodzą
    (swoją drogą - dlaczego gościa elektrykiem nazywasz ? )
    qaz

  • 7. Data: 2010-07-23 01:24:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > Mi się wydaje, że robić W PIWNICY uziemienie i kłaść kabel do pokoi i
    > kuchni/łazienki? Gdzie leży prawda w tym wypadku. Potrzebna szybka

    Jeżeli nie masz uziemienia w przyłączu, zrobić uziemienie w piwnicy,
    połączyć z zerem PRZED ROZDZIELNIĄ a w rozdzielni rozdzielić na zera robocze
    odseparowane przez RCD i puścić osobnym przewodem żyłę PE
    Jeżeli w dudynku instalacja już jest i jest to stara instalacja dwużyłowa,
    to nie będzie tak prosto, chyba że w tem sposób chcesz chronić tylko jeden
    obwód.
    wg obowiązujących przepisów, nie wolno stosowac ochrony przez zerowanie, ale
    czasem lepsza taka ochrona niż żadna.
    Ochrona taka jednak może stanowić zagrożenie - przy przebiciu, napięcie fazy
    (lub w niektórych przypadkach napięcie międzyfazowe) może pojazwić się na
    metalowych obudowach urządzeń. Powinny wtedy też zadziałać bezpieczniki bo
    faza do zera równa się zwarcie, ale różnie jest, ludzie watują bezpieczniki
    itp.

  • 8. Data: 2010-07-23 07:43:56
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się na metalowych obudowach urządzeń. Powinny wtedy też zadziałać
    > bezpieczniki bo faza do zera równa się zwarcie, ale różnie jest, ludzie

    Ni w ząb nie rozumiem pytania autora wątku. Ty mu odpowiedziałeś, więc
    pewnie dobrze rozumiesz pytanie. Mógłbyś to przełożyć na bardziej zrozumiałą
    postać? Co ten elektryk chce właściwie zrobić?

  • 9. Data: 2010-07-23 09:21:07
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 23 Lip, 09:43, "AKow" <a...@b...pl> wrote:

    > Ni w ząb nie rozumiem pytania autora wątku. Ty mu odpowiedziałeś, więc
    > pewnie dobrze rozumiesz pytanie. Mógłbyś to przełożyć na bardziej zrozumiałą
    > postać? Co ten elektryk chce właściwie zrobić?

    Elektryk chce zrobić klasyczne "zerowanie", połączyć bolec uziemiający
    gniazdka z zerem. Określanie takiego połączenia mianem "wzmocnienie
    zera" słyszę pierwszy raz, ale jestem pod wrażeniem :)

    J.

  • 10. Data: 2010-07-23 12:04:04
    Od: "kameleon" <l...@g...pl>

> [...]

    > kuchni/łazienki? Gdzie leży prawda w tym wypadku. Potrzebna szybka decyzja... :)

    Tak myślałem, czyli intuicja siostry nie zawiodła -wg. niej ten elektryk to (słowo na
    4
    literę alfabetu -5 liter). Nie no trochę zadziałał, właśnie coś tam robi w terenie,
    niszczy słupy :) Miałem uziemienie kiedyś do komputera za oknem, w ziemi (wkopana
    bednarka czy co), prosto kabelkiem, i przyznam, że moja drukarka po tym zaczęła
    lepiej
    pracować (hppackard). Niestety elektryk się spóźnił, bo mogliśmy sporo kabli puścić
    pod
    tynkiem. To jak patrzę wg tego co napisaliście, rzeczywiście to "mostkowanie" bolca
    uziemienia z gniazdka z przewodem 0 (N??) tylko stwarza zagrożenie... Ciekawiło mnie,
    czy
    zakłócenia sprzętu poszłyby tą drogą? Np telewizor możnaby tak załatwić??? Kompromis
    naszym elektrykiem??? Czy ewidentnie wziąć nowego :). Czyli prawdziwe uziemienie
    piwniczne do: pralka zmywarka bojler... fałszywe uziemienie do telewizor... prawdziwe
    do
    komputer :) Coś podejrzewam, że zakłócenia nie uciekną tymi kabelkami, którymi się
    dostają??? Czy uciekną :) Wszystko zależy od człowieka. Gość który kładł 20 lat temu
    kable wiedział pewnie jak się to robi, ale spartaczył. A był u nas facet, który jak
    robił
    drogi w Bielsku, Wierzchowski, to te drogi 30 lat leżały bez nawalanki... szok.
    Mamine
    obserwacje. Dziwię się bardzo, że nie rozumiecie moich postów niektórzy.. A może
    macie
    taki sport ;) tak postować :) ?? Niestety nie zdążyło się z elektrykiem, faceci od
    ociepleń byli dużo szybsi. Teraz już trzeba będzie kable rzucać przez stropy raczej.
    Dziękuję za wszystkie komenty... jeszcze trochę a zadrę nos z radości jak Pitera(ale
    cholera nie baba już) ;) - bo tyle komentów. Tak myślałem, elektryk chciał nas
    załatwić,
    bo też mamy wannę. Jakieś drobne zwarcie w kablu i prąd na bojler, rurą do wanny...
    wanną
    :)... Tylko dlaczego Wasserman zginął w Tupolewie... była tam wanna?