    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakość wykonania parkietu -jak sprawdzić?
    Date: Sun, 9 Jan 2011 12:16:16 -0800 (PST)

    On 9 Sty, 20:48, "Arek" <A...@T...pl> wrote:
    > Parkiet d bowy 3x lakierowany wydaje i si b. mi kki. 2 miesi ce po
    > po o eniu, robi si atwo rysy i wgniecenia i dlatego zaczynam podejrzewa ,
    > e firma mog a p j na skr ty... tym bardziej, e mam do wiadczenie sprzed
    > 15 lat jak rodzice k adli parkiet bukowy. Wtedy po lakierowaniu parkiet
    > jakby by bardziej twardy, a teraz d bowy wydaje si , e lakier go nie
    > wzmocni .
    >
    > Czy jest jaki prosty spos b na sprawdzenie jako ci po o onego parkietu?
    > Pozdrawiam!

    Mozna zmierzyc twardowsc.
    Ale do tego trzeba troche sprzetu lub sposob na porownanie.

    W domowych warunkach mozesz zrobic tak:
    Kup jedna deske debowego finish parkietu i porownaj jak sie go rysuje
    a jak sie rysuje ten na podlodze.
    Mozliwe ze jak zamowiles sobie ekologiczny lakier to masz to co
    chciales.
    Te ekologiczne na wodzie to okropna kupa.