    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kable za plytko
    Date: Tue, 6 Sep 2011 04:44:09 +0200

    >No to mam problem i nie wiem jak go rozwiązać. Elektryk ładnie
    >wszystko zrobił poza jednym - puścił za płytko kable na suficie. Po
    >1/2 roku zaczyna wszystko wychodzić. Takie krótkie odcinki cienkich
    >linii na samym środku sufitu. Malować cały sufit co 1/2 roku - absurd.
    >zamalowywać tych linii się nie da. Remont właśnie skończyłem.
    >Można coś z tym zrobić?

    nie wiem czy to pomoże, ale ja zakładając kable na suficie
    w bardzo starym domu - strop drewiany, tynkowany (dość cienka
    warstwa tynku), robiłem tak:
    kułem do desek. W niektórych miejscach kabel był jak u Ciebie
    za płytko i nawet podczas nakładania wypełnienia bruzdy, powierzchnia
    kabla była widoczna. Na to zakładałem pasek siatki i zaszpachlowałem.
    Nie przypominam sobie aby pojawiały się jakieś rysy.

    W miejscu gdzie założysz siatkę zrobi ci się delikatny wzgórek, jednak
    jeżeli szpachel zaciągniesz równomiernie około 20-30cm od krawędzi siatki,
    nie będzie widoczny.

    Nie wiem, ale IMHO totalnie bezinwazyjnie tego nie zrobisz a to się wydaje
    jedynym rozwiązaniem, które nie doprowadzi do totalnego roz........u
    i ponowienia remontu.

    Druga opcja to wypieprzyć kable, jak można głębiej podkuć to zrobić
    to i po sprawie, ale myślę, że Ciebie takie genialne rozwiązanie nie
    interesuje, tym bardziej, że co dopiero skończyłeś remont.

    Powodzenia
    Darek