    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kaloryfery - opinia potrzebna
    Date: Wed, 23 Jan 2013 00:31:30 +0100

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:50fe92d6$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > 4x8m2, trzy najtańsze kaloryfery panelowe. rurka wejściowa i wyjściowa
    > mają dokładnie taką samą temperaturę. Za mała wydajność kaloryferów w
    > stosunku do pieca? Mógłbym wstawić kolejny, ale przesuwając pozostałe.
    > Zastanawiam się (w tej sytuacji) jak to zrobić najtaniej. teraz mam tak,
    > ze dwie rurki (zasilanie i powrót) idą przez całe pomieszczenie. Co
    > kaloryfer to trójnik - żeby woda płynęła do kaloryfera. czy niemógłbym
    > połączyć 2 kaloryferów w taki sposób że z jednej strony zasilam
    > kaloryfer wodą z pieca, a druga strona kaloryfera zasila kolejny
    kaloryfer?

    Unikaj takiego rozwiązania. Opory hydrauliczne spowodują, że ten drugi
    kaloryfer
    będzie miał słabszą cyrkulację i będzie słabiej grzał.
    Kaloryfery powinny być zasilane gałązką z odnogami na poszczególne
    grzejniki.

    Albo, tak jak proponujesz ale zasilasz pierwszy grzejnik od góry a powrót
    masz mieć po przekątnej z ostatniego grzejnika (długa rura od spodu do
    powrotu z ostatniego
    grzejnika).

    Zwiększ powierzchnię grzewczą i/albo zastosuj wymuszony obieg powietrza
    pomiędzy płytami kaloryfera

    Zastanów się nad nagrzewnicą wodną. Mają wymuszony obieg powietrza
    i ogromną moc.
    google: "nagrzewnica wodna"
    Nie są tanie ale może jakiś majsterkowicz Tobie taką zrobi np z chłodnicy
    samochodowej.
    w/k