  • Data: 2020-12-03 14:33:26
    Temat: Re: Kamera do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/12/2020 14:17, ToMasz wrote:
    > to tylko możliwe, nie powszechne. są setki filmików z monitoringu
    > pokazujących włamania, napady, dewastacje - czyli to do czego kamery
    > zostały stworzone.

    Złodzieje to w przeważającej większosci debile. Naprawdę zakładasz że
    przesiętny Janusz-kibol będzie analizował zabezpieczenia SSL w kamerze
    osiedlowej czy najzwyczajniej podpalą ławkę?

    > Nie znam przypadku w którym źle zabezpieczone kamery
    > były przyczyną włamania.

    https://www.cybersecurity-insiders.com/over-5-millio
    n-cyber-attacks-on-ip-cameras-in-just-5-months/

    https://www.welivesecurity.com/2020/10/14/50000-home
    -cameras-reportedly-hacked-footage-posted-online/

    https://www.csoonline.com/article/2844283/peeping-in
    to-73-000-unsecured-security-cameras-thanks-to-defau
    lt-passwords.html

    Nie mogę teraz znaleźc prezentacji gdzie w diagnostyce postwłamaniowej w
    jakiejś firmie określono przejście przez kamery do sieci wewnętrznej i
    zaszyfrowanie dysków w celu okupu.

    Problem nie jest wyssany z palca:

    https://www.pandasecurity.com/en/mediacenter/securit
    y/security-cameras-threat-against-companies/

    https://www.anixter.com/content/dam/Suppliers/Hikvis
    ion/Cybersecurity%20and%20IP%20Video%20Systems%20Whi
    te%20Paper_final_letter.pdf

    https://docs.broadcom.com/doc/istr-24-2019-en

    "[...]ATTACKS INVOLVING CONNECTED CAMERAS UP FROM 3.5% IN 2017 TO 15% IN
    2018[...]

    "[...]Routers and connected cameras were the most infected devices and
    accounted for 75 and 15 percent of the attacks respectively.[...]

    > jest to możliwe żeby zdalny wgląd ułatwił takie
    > włamanie, ale inne metody są łatwiejsze, przestępstwo musiałoby dotyczyć
    > niebotycznych kwot.

    Albo być wyjatkowo łatwe. Co w przypadku ransomware jest wlaśnie
    kluczowe, bo można to zautomatyzować. Idioci stojący na software w
    kamerach codziennie cieżko pracują aby było jeszcze prościej.