    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kiedy kupowac drewno do kominka?
    Date: Wed, 09 Nov 2011 09:10:22 +0100

    W dniu 09.11.2011 08:51, Marex pisze:

    > Witam, Ile czasu wg Ciebie tegorocznie "pozyskana" akacja musi schnąć
    > aby była gotowa do racjonalnego palenia? Mam w br sporo akacji ściętej i
    > połupanej przed miesiacem i obecnie zapakowana do drewutni. Dotychczas
    > paliłem głównie brzozą i debem.Dąb po prawie 3-letnim suszeniu też daje w
    > palnik!

    Jak pisałem: u mnie się suszyło nieporąbane przez większość wiosny "pod
    chmurką" (aż kieł?ować zaczęło ;)) i całą resztę roku porąbane prażąc
    się pod plandeką z solidnym przewiewem. I teraz zachowują się jak suchutkie.

    Poprzednią zimę też paliłem głównie brzozą i dębem które też kilka lat
    mi się suszyły. I powiem tak: dąb to pikuś w porównaniu z akacją czy
    choćby grabem ;)

    Z ciekawostek: tej wiosny u leśniczego brzoza była DROŻSZA od dębu!
    Bardzo popularna do kominków :) (łatwo się rozpala, nawet mokra, ładnie
    wygląda i łatwo się tnie i łupie)