    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kiedy kupowac drewno do kominka?
    Date: Wed, 9 Nov 2011 10:04:12 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > ‡
    > e w
    >
    > Jak pisałem: u mnie się suszyło nieporąbane przez większość
    wiosny "pod
    > chmurką" (aż kiełĸować zaczęło ;)) i całą resztę roku porąbane
    praĹź
    > ąc
    > się pod plandeką z solidnym przewiewem. I teraz zachowują się jak
    suchutkie
    > .
    >
    > Poprzednią zimę też paliłem głównie brzozą i dębem które też
    kilka la
> [...]
    U nas nadlesnictwo (LP KOlumna w łódzkiem) sprzedaje także zwiezione i
    połupane (40cm)brzozowe, debowe i w małym zakresie akacjowe drewno. W tym
    roku, żeby nie odstarszać potencjalnych nabywców sprzedawało po raz
    pierwszy w cenach - wyrazajacych mp... Cena m3 to 240-260zł/m3 więc
    indywidualni kręcą nosem.cena mp ~160zł niby lepiej wyglada.... Nie kazdy
    klient odróznia dwa pojęcia miarowe(...)
    Ale fakt, po raz pierwszy cena brzozy dorównała dębinie czy akacji. O
    buczynę i grab tutaj trudno. Potwierdzam; suchy grab to prawie koks !
    Tegoroczne ceny oleju opałowego powalają - więc chyba kominek będzie zbawcą.
    Najłatwiej dla mnie wypada łupanie świeżego dębu, kloce tnę na 60cm i
    mokry dąb łupie się łatwiej nizli brzoza.Brzoza ma wiecej "zawiłości- sęków"
    w strukturze. Gdyby nie ceny paliw (ON)wart inwestycji byłby duzy transport
    np.buczyny, grabu z górskich rejonów.
    Pozdrawia~M