eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimakonwektor - do chłodzenia latem z użyciem pompy ciepła › Re: Klimakonwektor - do chłodzenia latem z użyciem pompy ciepła
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 15 Apr 2015 10:31:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Klimakonwektor - do chłodzenia latem z użyciem pompy ciepła
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 15 kwietnia 2015 18:13:14 UTC+2 użytkownik dddddddd napisał:

    > Mi salon o podobnej powierzchni wystarczająco chłodzi split o mocy
    > chłodniczej 2,coś kW (pobiera coś ok. 1kW energii elektrycznej) więc te
    > 6kW wydaje się za dużo.
    > Ale ja tam nie wiem o ile stopni schładzam, po prostu jest odczuwalnie
    > dobrze :)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Łukasz

    Myk nie w schładzaniu a zmniejszeniu wilgotności. Schłodzić można o stopień ale jak
    przy okazji spadnie znacząco wilgotność to pot z człowieka zaczyna parować i jest
    odczycie że jest o wiele chłodniej niż by wynikało z jednego stopnia. Każdy kto ma
    pierwszy raz klimę, nieważne czy w samochodzie czy w mieszkaniu albo domu, stara się
    za pierwszym razem jak na zewnątrz jest +30, zrobić 23 stopnie. Kończy się to zawsze
    tak samo. Ciężkim przeziębieniem. Idea klimatyzatorów i ich wersji przeznaczonych do
    dużych obiektów wykorzystujących wymienniki ciepła w pomieszczeniach i centralne
    źródło zimna jest dobra. jednak koszt eksploatacji central opartych na pompach ciepła
    jest wysoki. Tam gdzie jest miejsce stosuje się metodę obniżania temperatury
    powietrza polegającą na parowaniu wody. schładzarki oparte na schładzaniu poprzez
    parowanie potrzebują do pracy o wiele mniej energii elektrycznej niż sprężarkowe.
    Jedyna wada to że są większe. Chociaż bywają i malutkie. W suszarce do prania przez
    kilkanaście lat myślałem że jest układ schładzania oparty na sprężarce. Jak się
    popsuła to w środku miniaturowy schładzacz oparty na parowaniu wody. Moc pobierana z
    sieci to ok 170W. Dmuchawa odśrodkowa o mocy 100W mieli powietrze do schłodzenia. O
    mocy 70W wymusza obieg wilgotnego powietrza schładzającego. Do tego miniaturowa
    pompka sikająca wodą na łopatki dmuchawy od schładzania. Do tego krzyżowy wymiennik
    ciepła na oko o powierzchni kilku metrów kwadratowych. Całość ma wielkość trzech
    pudełek od wizytowych butów męskich. Suszarka poszła na żyletki ale to cudo
    zostawiłem. Czeka aż klimat jeszcze bardziej się ociepli. Przy ćwiczebnym puszczeniu
    na stole ilość zimnego powietrza oszałamiająca, oceniam na kilkaset metrów
    sześciennych na godzinę powietrza schłodzonego o jakieś 12 stopni.