eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimakonwektor - do chłodzenia latem z użyciem pompy ciepła › Re: Klimakonwektor - do chłodzenia latem z użyciem pompy ciepła
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimakonwektor - do chłodzenia latem z użyciem pompy ciepła
    Date: Thu, 16 Apr 2015 11:19:36 +0200

    dyskusyjnych:552e7870$0$8390$6...@n...neostrada
    .pl...

    > To pytanie to w zasadzie esencja mojej wypowiedzi.

    Nie wiem, z czego masz ściany, jak duży salon itp.

    Przenikanie ciepła i "zimna" przez ściany czy okna jest _identyczne_, więc
    jeśli przy 0 aby mieć w środku 20 potrzebujesz np. 2kW mocy ciągłej to
    dokładnie te same 2kW mocy chłodzącej będzie wymagane by obniżyć temperaturę
    z 40 stopni na zewnątrz do 20 w środku.

    Do tego musisz dodać zyski od domowników (75W na osobę) i urządzeń (np. TV
    to ok. 100W) i zyski od nasłonecznienia - i to jest najtrudniejszy punkt
    programu - na początek możesz przyjąć pesymistycznie 1kW.

    Czyli jak widzisz 6kW mocy chłodzącej to będzie aż za dużo, ale nie
    zapominaj że ja pisze o mocy ciągłej a Ty chcesz włączać chłodzenie tylko na
    kilka godzin, po drugie ja nie napiszę Ci że na pewno wystarczy bo jak się
    później okaże że Ty masz salon otwarty na kuchnię i wysoki na 5 m z
    lukarnami i oknami dachowymi to się okaże napisałem bzdurę :-)

    > Wychodzi mi, że używając tego systemu przez 5 godzin na dobę 2 miesiące w
    > roku - za prąd zapłacę około 350 zł. Koszt samego urządzenia to jakieś
    > 3000-3500 zł. Znaczy tyle muszę dopłacić, żeby móc chłodzić latem.

    > Tylko czy to faktycznie zadziała? Czy jeden taki klimakonwektor jest w
    > stanie ochłodzić salon?

    Mój salon byłby w stanie a Twojego nie znam :-)

    > Może lepiej dwa mniejsze?

    A jaką masz wentylację, jaki kształt salonu i co chcesz osiągnąć?
    Jak widzisz liczba pytań rośnie :-)

    Przy wentylacji mechanicznej powietrze tak czy inaczej będzie w ruchu więc
    ma to mniejsze znaczenie natomiast przy grawitacyjnej chłodnica w jednym
    kącie pokoju może się nie sprawdzić, albo powodować konieczność pracy
    wentylatorów na wyższym biegu więc może być głośniej niż gdybyś zamontował
    dwie mniejsze jakoś równomiernie rozłożone

    Może jako odpowiedź wystarczy Ci to: W praktyce jeszcze się z tym nie
    spotkałem by ktoś montował dwa w jednym salonie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie