  • Data: 2020-06-02 09:14:49
    Temat: Re: Klimatyzowanie czas zacząć
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 01 Jun 2020 18:27:17 +0200, Irek.N.

    > No właśnie :)
    > Znalazłem multisplity Mitsubishi, ale cenowo powyżej 2x Green-a, no to
    > zacząłem się łamać :(
    >
    > Zaciekawiło mnie natomiast coś innego. Piszą pomieszczenie o 2.7m, a u
    > mnie 3m wszędzie. Pytam sprzedawcy, a ten że przeliczyć trzeba i +10%
    > mocy wypadało by dać niejako na dzień dobry. No to "zapytowuję"
    > grzecznie na czym opiera swoje obliczenia i się zaczęło. Wyszło że
    > wszyscy (znaczy nie wiem czy wszyscy, ale osobniki z którymi rozmawiałem
    > tak) stosują magiczny przelicznik powierzchni/kubatury na moc klimy.
> [...]

    Tak to niestety wygląda. Większość instalatorów to ignoranci. Nie liczą
    nic, mają przeliczniki po metrażu i tyle. A chłodu potrzeba tyle co kot
    napłakał -- zresztą pisałem o tym niejednokrotnie na grupie w świetle
    mojego patentu na chłodzenie domu. Dość rzec że miałem przeliczone
    zapotrzebowanie na chłód w OZC i wyszło 3000kWh/rok na 190m2, czyli przy
    COP klimy na poziomie 3 wychodzi 1000kWh. Biorąc pod uwagę że chłodzenia
    wymagają 2-4 miesiące, weźmy gorszy wariant 2 miesiące, to jest potrzebne
    2kW mocy na CAŁY DOM. Oczywiście, jak ktoś chce w 20 minut zbić temperaturę
    z 30 do 19 to trzeba większej mocy, ale obecne inwertery są tak ciche że
    mogą pracować cały czas i utrzymywać stale temperaturę pracując na
    minimalnej mocy.

    --
    Pozdor
    Myjk