  • Data: 2020-06-02 16:38:07
    Temat: Re: Klimatyzowanie czas zacząć
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 02 Jun 2020 09:53:25 +0200, Irek.N.

    > Zastanawiałem się właśnie, dlaczego jeden komplet Mitsubishi kosztuje
    > powiedzmy 3.5k, a split z 5 pokojowymi kosztuje 35k, to bez sensu przecież.
    > Analogiczny split 5x wewnętrzny z Green-a kosztuje okolice 17k.
    > O co chodzi z tymi Mitsubishi?

    Nie mam pojęcia. Może marka po prostu. Rodzice za swoje 8kW jednostki
    zewnętrznej i 5 wewnętrznych po 2,4kW każda, zapłacili 16k z montażem. 3
    lata temu. Tylko to, przypominam, do grzania domu przez cały rok, dlatego
    taka moc a nie inna. I to w zupełności im wystarcza, pomimo że dom z WT2008
    (10 cm styro na ścianie), 120m2.

    > Teoretycznie mam miejsce na 10 zewnętrznych jednostek, tylko wzbraniam
    > się przed takim "upiększeniem" ściany, poza tym ekonomia takiego
    > rozwiązania kompletnie mi się nie zgadza z oczekiwaniami :(

    Czasem lepiej zrobić dwie mniejsze jednostki zewnętrzne po dwie/trzy
    jednostki wewnętrzne, krócej rury, itd.

    --
    Pozdor
    Myjk