  • Data: 2020-06-02 10:10:13
    Temat: Re: Klimatyzowanie czas zacząć
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak to niestety wygląda. Większość instalatorów to ignoranci. Nie liczą
    > nic, mają przeliczniki po metrażu i tyle.

    Ale fora i kalkulatory, nawet Leroy-a liczą podobnie. Wprawdzie lojalnie
    piszą że należy uwzględnić, zapytać... tylko w takim przypadku po
    cholerę te kalkulatory?

    A chłodu potrzeba tyle co kot
    > napłakał -- zresztą pisałem o tym niejednokrotnie na grupie w świetle
    > mojego patentu na chłodzenie domu.

    Właśnie to mnie zastanawia. W zimie zmieniamy okolicę zera na +20
    (powiedzmy średnio...), w lecie potrzebujemy zrobić z +30 okolice +22,
    może +24 nawet (nie ma co przesadzać). Czy mogę przeliczyć
    zapotrzebowanie proporcjonalnie, uwzględniając, że "z boku" cały czas
    dostarczam z 300W zamienianego w ciepło na pomieszczenie? (komputer,
    monitor, oświetlenie, człowieki...)

    Dość rzec że miałem przeliczone
    > zapotrzebowanie na chłód w OZC i wyszło 3000kWh/rok na 190m2, czyli przy
    > COP klimy na poziomie 3 wychodzi 1000kWh. Biorąc pod uwagę że chłodzenia
    > wymagają 2-4 miesiące, weźmy gorszy wariant 2 miesiące, to jest potrzebne
    > 2kW mocy na CAŁY DOM. Oczywiście, jak ktoś chce w 20 minut zbić temperaturę
    > z 30 do 19 to trzeba większej mocy, ale obecne inwertery są tak ciche że
    > mogą pracować cały czas i utrzymywać stale temperaturę pracując na
    > minimalnej mocy.

    No właśnie. Ja mam zapotrzebowanie na EP 64,23kWh/m2rok i kompletnie nic
    mi to nie daje, bo nie znam podziału budynek/hala. Wiem natomiast jak
    niewiele trzeba, aby w środku było cieplutko. Ponieważ nie mam pieca do
    pizzy w każdym pomieszczeniu, to mogę założyć że i chłodu nie trzeba
    będzie wiele. Dlatego liczenie współczynnikami wydaje mi się słabe.
    Muszę pogadać z kimś kto ma program do obliczeń. Może wtedy coś zrozumiem.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. w OZC jest pole "zapotrzebowanie na chłód", czy to osobne liczenie było?