eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKocioł gazowy, stara instalcja tylko grzejniki - czy sprzegło hydrauliczne › Re: Kocioł gazowy, stara instalcja tylko grzejniki - czy sprzegło hydrauliczne
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł gazowy, stara instalcja tylko grzejniki - czy sprzegło
    hydrauliczne
    Date: Sun, 17 Oct 2021 20:39:41 +0200

    W dniu 2021-10-17 o 20:27, Adam Lubszczyk pisze:
    > Witam!
    > Planuję wymianę kotła węglowego na gazowy.
    > Instalacja to tylko grzejniki na grubych rurach (dawna instalacja grawitacyjna)
    > obecnie wspomagana pompką.
    > Instalator proponuje bezpośrednie podłączenie kotła i korzystanie z jej pompki.
    Podał także informację że kocioł po wyłączeniu grzania wyłącza także pompkę.
    > Tu zastanawiam się, że w rurach rozprowadzających ( grubość cal i więcej)
    pozostanie dużo ciepłej wody. Czy jest szansa, że ona grawitacyjnie
    > dotrze do kaloryferów?
    > Może warto zabudować sprzęgło hydrauliczne i pompkę (którą już mam) i obieg
    kaloryferów zasilać cały czas ,ewentualnie przez przekaźnik czasowy wyłączać po
    czasie potrzebnym na przepchanie ciepłej wody.
    Bez sensu, przy grubych rurach sprzęgła nie potrzebujesz, hydraulik
    dobrze ci proponuje. Pompka kotła i ta którą już masz w instalacji w
    zupełności wystarczą.

    --
    Janusz