    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kolektory
    Date: Thu, 27 Dec 2018 18:03:40 +0100

    W dniu 27.12.2018 o 14:55, Maciek pisze:

    > Czołem,
    >
    > Czy ktoś z grupy ma zamontowane kolektory słoneczne, kupne albo własnej
    > roboty? Ciekaw jestem, jak się to sprawdza.
    > Czytałem ostatnio oferty firm montujących fotowoltaikę i chyba jeszcze ze
    > 20 lat nie będzie się to opłacać, ale kolektor do cwu i/lub wspomagająco do
    > CO to co innego.

    https://allegro.pl/panel-solarny-bateria-sloneczna-1
    00w-p-solar-mc4-i7258800459.html

    dla uproszczenia przyjmijmy ze 1kw kosztuje 1000zł. za tą cenę kupisz
    2tysiące kilowato godzin. Aby panel Ci się zwrócił potrzebujesz 2
    tysiące słonecznych godzin. letni dzień może "dać" 10 godzin słońca,
    więc potrzebujesz 200 dni. Ile lat potrzebujesz aby "zaliczyć"
    200słonecznych dni?
    który bank ma taką ofertę?
    PRzepraszam wszystkich którzy mają/instalują ogniwa słoneczne za
    uproszczenia. Wiem ze to nie wygląda tak kolorowo, ale jak ktoś coś umie
    samodzielnie zrobić, wykorzystać ta energie, to baterie słoneczne sa
    najlepszą inwestycją życia.

    ToMasz
    jak gdzieś się machnąłem o rząd wielości - proszę o sprostowanie