  • 1. Data: 2018-12-27 14:55:46
    Temat: Kolektory
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Czy ktoś z grupy ma zamontowane kolektory słoneczne, kupne albo własnej
    roboty? Ciekaw jestem, jak się to sprawdza.
    Czytałem ostatnio oferty firm montujących fotowoltaikę i chyba jeszcze ze
    20 lat nie będzie się to opłacać, ale kolektor do cwu i/lub wspomagająco do
    CO to co innego.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-12-27 15:07:06
    Temat: Re: Kolektory
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2018 14:55:47 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > 20 lat nie będzie się to opłacać, ale kolektor do cwu i/lub wspomagająco do
    użyj opcji szukaj :)

    a na poważnie
    ci co mają będą twierdzić że się opłaca
    ci co nie mają że nie

  • 3. Data: 2018-12-27 15:47:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 06:07:06 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > użyj opcji szukaj :)
    >
    > a na poważnie
    > ci co mają będą twierdzić że się opłaca
    > ci co nie mają że nie

    Jak ze wszystkim, ale może jakieś twarde liczby się pojawią.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-12-27 16:09:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Dec 2018 06:07:06 -0800 (PST), Bolko

    > ci co mają będą twierdzić że się opłaca

    Ja nie mam i twierdzę że się opłaca,
    pod oczywistymi warunkami naturalnie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-12-27 17:29:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2018 15:07:08 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > użyj opcji szukaj :)
    >
    > a na poważnie
    > ci co mają będą twierdzić że się opłaca
    > ci co nie mają że nie

    ja mam samoróby w duzej ilosci ale nie wiem czy to sie opłaca :) Nie wiem jak
    policzyc te setki godzin spedzonych nad tymi wynalazkami.
    Ale 4kW dzisiaj było :)

    b.

  • 6. Data: 2018-12-27 18:03:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.12.2018 o 14:55, Maciek pisze:

> [...]
    > 20 lat nie będzie się to opłacać, ale kolektor do cwu i/lub wspomagająco do

    https://allegro.pl/panel-solarny-bateria-sloneczna-1
    00w-p-solar-mc4-i7258800459.html

    dla uproszczenia przyjmijmy ze 1kw kosztuje 1000zł. za tą cenę kupisz
    2tysiące kilowato godzin. Aby panel Ci się zwrócił potrzebujesz 2
    tysiące słonecznych godzin. letni dzień może "dać" 10 godzin słońca,
    więc potrzebujesz 200 dni. Ile lat potrzebujesz aby "zaliczyć"
    200słonecznych dni?
    który bank ma taką ofertę?
    PRzepraszam wszystkich którzy mają/instalują ogniwa słoneczne za
    uproszczenia. Wiem ze to nie wygląda tak kolorowo, ale jak ktoś coś umie
    samodzielnie zrobić, wykorzystać ta energie, to baterie słoneczne sa
    najlepszą inwestycją życia.

    ToMasz
    jak gdzieś się machnąłem o rząd wielości - proszę o sprostowanie

  • 7. Data: 2018-12-27 18:46:35
    Od: l...@g...com

    Zależy jakie jest dofinansowanie.

  • 8. Data: 2018-12-27 19:53:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 18:03:40 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > tysiące słonecznych godzin. letni dzień może "dać" 10 godzin słońca,
    > więc potrzebujesz 200 dni. Ile lat potrzebujesz aby "zaliczyć"

    Ale to są ogniwa, a ja o kolektorach.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2018-12-27 22:13:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-27 o 17:29, Budyń pisze:

    > ja mam samoróby w duzej ilosci ale nie wiem czy to sie opłaca :) Nie wiem jak
    policzyc te setki godzin spedzonych nad tymi wynalazkami.
    > Ale 4kW dzisiaj było :)

    4kW czy kWh?

    I czy ogrzało czy uciekło?

  • 10. Data: 2018-12-27 22:27:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2018 22:13:06 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    policzyc te setki godzin spedzonych nad tymi wynalazkami.

    > 4kW czy kWh?
    >
    > I czy ogrzało czy uciekło?:

    4kW i ogrzalo :) Troche na chwile slonce wylazlo i odczytalem co sie dzieje.
    Ale po prawdzie grudzien jest na zmarnowanie, prawie nie bylo slonca

    b.