  • 1. Data: 2018-12-26 12:10:39
    Temat: Płyty do chodzenia po strychu nieużytkowym.
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Mam strych nieużytkowy z belkami stropowymi co 68 cm i wełna
    mineralna pomiędzy nimi.
    Aby wykorzystać nieco ten strych chciałbym pokryć te belki
    płytą MDF 18 mm lub płyta OSB 18 mm (ceny obu są zbliżone).
    Czy płyta o takiej grubości nie załamie się na rozstawie 68
    cm? Jaka płyta będzie lepsza do tego celu MDF czy OSB?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-12-26 13:13:14
    Temat: Re: Płyty do chodzenia po strychu nieużytkowym.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-26 o 12:10, Tomasz pisze:
> [...]
    > Czy płyta o takiej grubości nie załamie się na rozstawie 68 cm? Jaka
    > płyta będzie lepsza do tego celu MDF czy OSB?

    MDF wrażliwszy na wodę i wilgoć. I rozwarstwia się wkręcając wkręty od
    czoła. Ale w tym przypadku to nie ma znaczenia.
    Wytrzymałość podobna.

    Robert

  • 3. Data: 2018-12-26 21:21:00
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 26.12.2018 o 12:10, Tomasz pisze:
> [...]
    > Czy płyta o takiej grubości nie załamie się na rozstawie 68 cm? Jaka
    > płyta będzie lepsza do tego celu MDF czy OSB?

    ja bym się bał na taką podłogę po iluś latach wejść, jak to złapie
    wilgoci to się różne rzeczy mogą dziać, a rozstaw ~70cm jest dość spory
    jak na płytę 18mm
    wpierw bym położył zwykłe deski 25mm, może zostały po szalunkach - nie
    musza być dokładnie dopasowane, może nawet z jakimś rozstawem 10 czy
    20cm i dopiero na to płyta OSB, wtedy to cieńsza może być

  • 4. Data: 2018-12-27 07:35:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Czy płyta o takiej grubości nie załamie się na rozstawie 68 cm? Jaka
    > płyta będzie lepsza do tego celu MDF czy OSB?

    Weź płytę MDF 22mm. MDF poza innymi zaletami - jest też znacznie
    gładsza. Nie ma ryzyka wbicia drzazgi chodząc po tym na bosaka.

    --
    MN

  • 5. Data: 2018-12-27 13:29:12
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-27 o 07:35, Marcin N pisze:

    > Weź płytę MDF 22mm. MDF poza innymi zaletami - jest też
    > znacznie gładsza. Nie ma ryzyka wbicia drzazgi chodząc po
    > tym na bosaka.

    Płyta MDF 22 kosztuje około 40 zł za m2 a sosnowa deska
    podłogowa 25mm kosztuje również tyle samo. W takiej sytuacji
    nie widzę celowości pokrywania podłogi na strychu
    jakąkolwiek płytą.
    Zamówiona w tartaku deska może być jeszcze tańsza.
    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2018-12-27 15:13:22
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-27 o 07:35, Marcin N pisze:

    > Weź płytę MDF 22mm. MDF poza innymi zaletami - jest też
    > znacznie gładsza. Nie ma ryzyka wbicia drzazgi chodząc po
    > tym na bosaka.

    Przed chwila znalazłem producenta desek w mojej okolicy
    który sprzedaje deskę podłogową w II gatunku grubość 22mm
    szerokość 150mm wilgotność 10-12% w cenie
    25 zł za m2. Myślę że to będzie rozwiązanie optymalne.
    Na nieużytkowym strychu mogą być przecież deski 2 gatunku.
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2018-12-27 15:59:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-27 o 15:13, Tomasz pisze:

> [...]
    > 25 zł za m2. Myślę że to będzie rozwiązanie optymalne.
    > Na nieużytkowym strychu mogą być przecież deski 2 gatunku.

    Brać co najtańsze. U mnie (Swarzędz) płyta 18 mm melaminowana jest do
    kupienia za 45 zł za płytę. Format 280x207 cm.

    Robert

  • 8. Data: 2018-12-27 16:16:09
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Tomasz wrote:

    > Przed chwila znalazłem producenta desek w mojej okolicy
    > który sprzedaje deskę podłogową w II gatunku grubość 22mm
    > szerokość 150mm wilgotność 10-12% w cenie
    > 25 zł za m2.

    Zaplacisz dwa razy wiecej za deski pociete.

    A tymczasem deski kupisz na wolnym rynku duzo taniej i przywiozą Ci na
    miejsce:
    100 m2 desek 22mm = 2.2 m3
    2.2 m3 desek x 600 zl= *1300* zł

    A u producenta zaplacisz:
    100 m2 x 25 = *2500* zl.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 9. Data: 2018-12-27 18:07:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zaplacisz dwa razy wiecej za deski pociete.
    >
    > A tymczasem deski kupisz na wolnym rynku duzo taniej i przywiozą Ci na
    > miejsce:
    > 100 m2 desek 22mm = 2.2 m3
    > 2.2 m3 desek x 600 zl= *1300* zł
    >
    > A u producenta zaplacisz:
    > 100 m2 x 25 = *2500* zl.

    gdzie Wy takie tanie deski macie? Ja na Śląsku chciałem kupić najtańsze
    jakieś pokrycie, to mi najtaniej wyszły deski z castoramy za prawie 40zł/m2

    ToMasz

  • 10. Data: 2018-12-27 18:47:23
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-27 o 16:16, Twardy pisze:

    > Zaplacisz dwa razy wiecej za deski pociete.
    >
    > A tymczasem deski kupisz na wolnym rynku duzo taniej i
    > przywiozą Ci na miejsce:
    > 100 m2 desek 22mm = 2.2 m3
    > 2.2 m3 desek x 600 zl= *1300* zł
    >
    > A u producenta zaplacisz:
    > 100 m2 x 25 = *2500* zl.

    Surowe deski, nie strugane to owszem kupisz tanio, tak jak
    piszesz, ale te o których ja piszę są już przestrugane
    dwustronnie i wyfrezowane na pióro i wpust.
    --
    Tomasz