  • 11. Data: 2018-12-27 18:49:55
    Temat: Re: Płyty do chodzenia po strychu nieużytkowym.
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-27 o 18:07, ToMasz pisze:

    > gdzie Wy takie tanie deski macie? Ja na Śląsku chciałem
    > kupić najtańsze jakieś pokrycie, to mi najtaniej wyszły
    > deski z castoramy za prawie 40zł/m2

    Podaję Ci link do producenta.
    https://www.olx.pl/oferta/deska-elewacyjna-szalunkow
    a-imitacja-bala-polbal-podlogowa-22mm-CID628-IDvEDG1
    .html

    --
    Tomasz

  • 12. Data: 2018-12-28 12:32:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-12-27 o 18:47, Tomasz pisze:

    > Surowe deski, nie strugane to owszem kupisz tanio, tak jak piszesz, ale
    > te o których ja piszę są już przestrugane dwustronnie i wyfrezowane na
    > pióro i wpust.

    Czy Ty serio planujesz cały strych pokryć deskami? Przecież to niezgodne
    ze sztuką. Wełna, którą zapewne zasłonisz deskami - musi mieć możliwość
    oddychania, oddawania wilgoci. Gdy wszystko zasłonisz - to efekt może
    być po latach opłakany.

    --
    MN

  • 13. Data: 2018-12-28 13:52:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 12:32 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > ze sztuką. Wełna, którą zapewne zasłonisz deskami - musi mieć możliwość
    > oddychania, oddawania wilgoci. Gdy wszystko zasłonisz - to efekt może

    A co jej się stanie? - czym taka zabudowa deskami strychu, rózni się od
    zabudowy deskami ściany zew. ocieplonej wełną?

    TG

  • 14. Data: 2018-12-28 14:01:46
    Temat: Płyty do chodzenia po strychu nieużytkowym.
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Wg specyfikacji osb3 18mm przy rozstawie 700mm ma wytrzymałość 1.69kN/m2 w osi
    głównej. Płyta mdf 18 ma 1.03

  • 15. Data: 2018-12-28 17:43:43
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Nie wiem gdzie Ty się tej sztuki uczyłeś?
    Ja co prawda nie studiowałem budownictwa ale czerpię
    informacje z internetu.
    Wszędzie zalecają ocieplać strop drewniany pod strychem
    nieużytkowym właśnie tak jak ja planuję.

    Przykładowy cytat z portalu https://muratordom.pl

    "Ocieplenie stropu drewnianego

    Strop drewniany ociepla się umieszczając wełnę mineralną
    między belkami konstrukcyjnymi, podobnie jak między
    krokwiami. Belki mają wysokość około 20 cm, więc cała
    warstwa izolacji zmieści się między nimi. Warto jednak
    wykonać dodatkową warstwę ocieplenia, aby osłonić belki od
    góry. Jeżeli chcemy zrobić na ociepleniu podłogę z desek lub
    płyt OSB bądź MFP, musimy mieć je do czego przymocować.
    Ostatnia warstwa ocieplenia powinna być ułożona między
    elementami drewnianego rusztu, do którego będziemy później
    przybijać drewnianą podłogę.

    Zanim jednak ułożymy podłogę, warstwę ociepleniową warto
    osłonić folią wiatroizolacyjną, która uchroni nas przed
    pyleniem wełny. Pasy folii rozkłada się z zachowaniem
    10-centymetrowych zakładów. Przytwierdza się je do belek
    stropowych albo - jeśli zostały ułożone dwie warstwy wełny -
    do drewnianego rusztu."
    --
    Tomasz

  • 16. Data: 2018-12-28 18:30:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 17:43, Tomasz pisze:

> [...]
    > rozkłada się z zachowaniem 10-centymetrowych zakładów. Przytwierdza się
    > je do belek stropowych albo - jeśli zostały ułożone dwie warstwy wełny -

    Nie znoszę poradników, które mylą pojęcia. Co to niby jest "fola
    wiatroizolacyjna"? Już to dowodzi, że autor jest laikiem, który też
    uczył się budownictwa z internetu.

    Sprawa wygląda tak:
    wełna skalna oraz szklana wymaga, żeby mogła oddać ewentualną wilgoć,
    która w nią wniknie od środka. Ciepłe powietrze zawiera dużo wilgoci,
    która skrapla się przy obniżaniu temperatury w ścianie. Te skropliny,
    które zbiorą się w wełnie - muszą mieć możliwość odparowania. Gdy od
    góry (na strychu) zablokujesz wentylację - to zrobisz sobie kłopot.

    Co więcej - nieogrzewany strych musi mieć dodatkową wentylację w postaci
    np. kratek wentylacyjnych "na przestrzał" o wielkości około 25 x 25 cm.

    --
    MN

  • 17. Data: 2018-12-28 20:07:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > gdzie Wy takie tanie deski macie? Ja na Śląsku chciałem kupić najtańsze
    > jakieś pokrycie, to mi najtaniej wyszły deski z castoramy za prawie 40zł/m2

    No niestety Śląsk jest drogi, sam kupowałem niedawno drzewo i też się
    zdziwiłem
    ile poszło do góry od czasu jak dom budowałem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2018-12-28 20:13:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 18:30, Marcin N pisze:
> [...]
    Pieklisz się niepotrzebnie.

    > Nie znoszę poradników, które mylą pojęcia. Co to niby jest "fola
    > wiatroizolacyjna"? Już to dowodzi, że autor jest laikiem, który też
    > uczył się budownictwa z internetu.
    Inna nazwa to paroprzepuszczalna albo potocznie membrana, daje się ją
    pomiędzy dachówkę a wełnę żeby szparą pod dachówką nie było wywiewane
    ciepło z wełny a jednocześnie wełna mogła oddychać, są specjalne
    wysokoprzepuszczalne które można do wełny docisnąć, sam taką mam.

> [...]
    > które zbiorą się w wełnie - muszą mieć możliwość odparowania. Gdy od
    > góry (na strychu) zablokujesz wentylację - to zrobisz sobie kłopot.
    Nie ma takiej możliwości, na strychu pod dachówką ceramiczną czy
    betonową zawsze jest przewiew a pod szczytem są wywietrzniki, więc ten
    teges.
    Na dodatek deski wyschną i szpary same się zrobią, wiem bo sam tak mam.

    > Co więcej - nieogrzewany strych musi mieć dodatkową wentylację w postaci
    > np. kratek wentylacyjnych "na przestrzał" o wielkości około 25 x 25 cm.

    Jak jest robiony przez fachowców to na pewno ma.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 19. Data: 2018-12-28 20:14:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 14:01, Piotrek Paradysz pisze:
    > Wg specyfikacji osb3 18mm przy rozstawie 700mm ma wytrzymałość 1.69kN/m2 w osi
    głównej. Płyta mdf 18 ma 1.03

    Czyli dwóch facetów 80kg powinna utrzymać :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2018-12-28 22:35:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 14:01, Piotrek Paradysz pisze:
    > Wg specyfikacji osb3 18mm przy rozstawie 700mm ma wytrzymałość 1.69kN/m2 w osi
    głównej. Płyta mdf 18 ma 1.03

    Jesteś pewny? O ile pamiętam, to MDF jest minimalnie wytrzymalsza od OSB.

    --
    MN