  • 1. Data: 2018-12-20 12:24:27
    Temat: Czyszczenie powietrza w mieszkaniu w zimie.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Tak się złożyłem że rozwalając i ponowanie budując ściany
    w swoim mieszkaniu mam "półkę" o wymiarach
    120 cm (d) x 50 cm (sz) x 30 cm (h może być trochę wiecej).
    ta półka
    - jest tuż przy suficie
    - ma bezpośredni dostęp do praktycznie wszystkich pomieszczeń w mieszkaniu
    - dostęp do 220/380V
    - dwóch szybów wentylacyjnych jeden z wyciągiem mechanicznym
    drugi bez (do niego jest podpięty okap z kuchni).

    Mieszkam w Krakowie wiec jakość powietrza jest jaka jest.
    Kupiłem taki przenośny oczyszczacz ale tak średnio działa.

    I tak się zastanawiam czy dałoby się na tej półce
    jakieś coś zamontować co działało by lepiej?

  • 2. Data: 2018-12-20 12:26:45
    Temat: Re: Czyszczenie powietrza w mieszkaniu w zimie.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    A i pytanie nr 2
    co wpisać w google bo jak wpisuje oczyszczacz powietrza to
    wyskakują tylko pudełkowe.

  • 3. Data: 2018-12-20 15:32:41
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 05:26:46 UTC-6 użytkownik Bolko napisał:
    > A i pytanie nr 2
    > co wpisać w google bo jak wpisuje oczyszczacz powietrza to
    > wyskakują tylko pudełkowe.

    Filtr powietrza. Do tego slowo klucz: hepa.

    No i dumac jak to powietrze cyrkulowac. Bo zalezy ci na tym aby czerpac z jednego
    konca pomieszczenia, filtrowac i wyrzucac na drugim koncu.

    W praktyce jak nie masz domu dobrze zaplanowanego i np. szczelnych okien to troche
    walka z wiatrakami.

    Tu gdzie siedze ostatnio sie hihrali ze w londynie jak sie smarka po calym dniu to
    husteczka ma czarne slady.
    A tu nie :)

    No i tu robia domom testy na szczelnosc. W rezultacie wentylacja z filtrem, szczelny
    dom czyni cuda.
    U nas to troche marny wysilek ale co odfiltrujesz to Twoje.
    W praktyce sadze ze jak kupisz te chinskie oczyszczacze to tez pomoze. Na jutubie sa
    testy. Juz po pol godzinie od wlaczenia widac rezultaty.

  • 4. Data: 2018-12-20 17:34:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Filtr hepa stosuje sie jesli potrzebne sa sterylne warunki. Bez zarodnikow grzybow,
    bakterii, wirusow. Pytanie jest o filtr do mieszkania a nie na sale operacyjna.

  • 5. Data: 2018-12-20 17:50:48
    Od: l...@g...com

    Nie wiadomo co tam Bolko kombinuje, może gabinecik medycyny estetycznej, dla
    grupowiczów zniżki.

  • 6. Data: 2018-12-20 18:18:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.12.2018 o 17:50, l...@g...com pisze:
    > Nie wiadomo co tam Bolko kombinuje, może gabinecik medycyny estetycznej, dla
    grupowiczów zniżki.

    a jakby Bolko albo ja, chcielibyśmy samodzielnie filtrować powietrze, co
    polecacie jako sam filtr? Stare ubrania, fizelina? Czy filtr powietrza z
    ciężarówki nie byłby wystarczający?

    ToMasz

  • 7. Data: 2018-12-20 19:33:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > a jakby Bolko albo ja, chcielibyśmy samodzielnie filtrować powietrze, co
    > polecacie jako sam filtr? Stare ubrania, fizelina? Czy filtr powietrza z
    > ciężarówki nie byłby wystarczający?

    Tutaj masz klasyfikacje filtrów -
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_powietrza_(techn
    ika)

    O HEPA to Ci zdecydowanie nie chodzi, tak jak pisze Zenek. G4 zatrzyma
    co większy syf do 10pm. Jeżeli chcesz dokładniej do tych 2.5pm to musisz
    już klasy F7 chociaż zastosować (ale tutaj ze względu na cenę, łącz je
    razem z G4 - jako wstępny).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2018-12-20 21:27:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > co większy syf do 10pm. Jeżeli chcesz dokładniej do tych 2.5pm to musisz
    > już klasy F7 chociaż zastosować (ale tutaj ze względu na cenę, łącz je

    dzięki. ale nie oto mi chodzi. widziałem maseczkę na twarz za 10zł, ze
    sklepu budowlanego, którą przez miesiąc woził rowerzysta. nie wiem ile o
    na przepuściła, ale widziałem ile ona zatrzymała. to mi wystarczy.
    Dlatego pytam jak najprościej zrobić filtr samodzielnie. niestety w
    sklepie za rogiem nie mają filtrów ani G4, ani F7. Mają filtr do scani
    jakiejś tam. mają też różne tkaniny do szycia sukienek, firanek itp.
    moze coś z tego nada sie na filtr? A moze ktoś próbował i może z
    własnego doświadczenia powiedziec że filtr tańszy niż sakiewka złota nie
    jest nic warty?

    ToMasz

  • 9. Data: 2018-12-20 21:28:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    https://mi-home.pl/inteligentne-urzadzenia/mi-air-pu
    rifier-2-aviva

    Działa. Sam nie mam ale kilku znajomych ma (różne wersje - z wyświetlaczami
    i bez) - działają ponoć świetnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2018-12-20 21:31:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fizelina, ocieplacz sie nadadza. Sa do kupienia z metra tkaniny/maty filtracyjne.