  • 11. Data: 2018-12-20 22:17:05
    Temat: Re: Czyszczenie powietrza w mieszkaniu w zimie.
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    ale nie oto mi chodzi. widziałem maseczkę na twarz za 10zł, ze
    > sklepu budowlanego, którą przez miesiąc woził rowerzysta. nie wiem ile o
    > na przepuściła, ale widziałem ile ona zatrzymała. to mi wystarczy.

    Tyle, że mamy nosy i kosmki oskrzelowe, które usuwają takie syfy ma zewnątrz, w
    zasadzie na bieżąco. Wystarczy tylko nie kłapać paszczą.. Maseczka pewno ich nie
    miała. Nie zmienia to faktu, że dostaję się do płuc różne gazy, na które filtry też
    średnio działają.
    Ale, jeśli ktoś ma chęć...Miałem w traktorze filtr olejowy, który doskonale dawał
    sobie radę w bardzo dużym zapyleniu.Rozumiem, że taki filtr w domu tu byłaby raczej
    średnia przyjemność.Ale jakby dał stosowny odkurzacz wodny , tylko inaczej
    podłączony.Dało by to co?
    Pozdro.abomito

  • 12. Data: 2018-12-21 08:50:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 21:27:20 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > dzięki. ale nie oto mi chodzi. widziałem maseczkę na twarz za 10zł, ze
    > sklepu budowlanego, którą przez miesiąc woził rowerzysta. nie wiem ile o
    > na przepuściła, ale widziałem ile ona zatrzymała. to mi wystarczy.
    > Dlatego pytam jak najprościej zrobić filtr samodzielnie. niestety w
    > sklepie za rogiem nie mają filtrów ani G4, ani F7. Mają filtr do scani
    > jakiejś tam. mają też różne tkaniny do szycia sukienek, firanek itp.
    > moze coś z tego nada sie na filtr? A moze ktoś próbował i może z
    > własnego doświadczenia powiedziec że filtr tańszy niż sakiewka złota nie
> [...]

    Na allegro pewnie dostaniesz przeróżnej maści tkaniny na filtry.

  • 13. Data: 2018-12-21 09:20:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-20 o 22:17, abomito pisze:
> [...]
    średnia przyjemność.Ale jakby dał stosowny odkurzacz wodny , tylko inaczej

    W spalinowych silnikach stacjonarnych używane byłe płaszczowe filtry wodne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2018-12-21 13:07:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Działa. Sam nie mam ale kilku znajomych ma (różne wersje - z wyświetlaczami
    > i bez) - działają ponoć świetnie.

    O właśnie, a dlaczego jeszcze nie masz? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2018-12-21 13:10:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > Dlatego pytam jak najprościej zrobić filtr samodzielnie. niestety w
    > sklepie za rogiem nie mają filtrów ani G4, ani F7. Mają filtr do scani

    https://allegro.pl/listing?string=tkanina%20filtracy
    jna&order=m&bmatch=baseline-n-com-1-0-1212

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-12-21 14:40:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2018 13:07:16 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > O właśnie, a dlaczego jeszcze nie masz? :-)

    Bo ja filtruje F7 na wejściu centrali wentylacyjnej u siebie i nie
    potrzebuję ;) Ale jak ktoś przycebulił przy budowie i ma zwykłą wentylację
    no to musi się teraz posiłkować oczyszczaczami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2018-12-21 15:45:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Dec 2018 13:07:09 +0100, Mateusz Bogusz

    > O właśnie, a dlaczego jeszcze nie masz? :-)

    Ja mam, bo nie mam WM. :P No i generalnie okazuje się, że w domu nie ma aż
    takiego mocno syfiastego powietrza. Przynajmniej jeśli chodzi o pyły. Za to
    jak załączę nawilżacz UD to czujnik w purifierze szaleje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-12-21 17:54:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 21:27:18 +0100, ToMasz napisał(a):

    > dzięki. ale nie oto mi chodzi. widziałem maseczkę na twarz za 10zł, ze
    > sklepu budowlanego, którą przez miesiąc woził rowerzysta. nie wiem ile o
    > na przepuściła, ale widziałem ile ona zatrzymała.

    To co taka maseczka zatrzymała to wyłapiesz byle filterem. PM2,5 na pewno
    nie wyłapała. A filtry F7 wcale nie są takie strasznie drogie, nie
    przesadzajcie. Jedna kaseta za ~60zł wystarcza na cały sezon.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2018-12-21 18:00:42
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2018 15:45:19 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 21 Dec 2018 13:07:09 +0100, Mateusz Bogusz

    > Ja mam, bo nie mam WM

    A którego masz?
    Bo ja mam tego tańszego i próbuje go zautonomizować czyli
    żeby działał samodzielnie.

    Czyli właczał się o 14 i potem działał aż osiągnie 40 ppm/m3.
    Ale nie chciał się włączać sam ale sam się wyłączał.
    Teraz już nawet tego nie robi i nie wiem o co mu chodzi.

  • 20. Data: 2018-12-21 18:03:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2018 08:50:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Na allegro pewnie dostaniesz przeróżnej maści tkaniny na filtry.

    Ale co z taką tkaniną można zrobić w domu?

    I jeszcze apropo masek.
    Z tego co gdzieś czytałem to problem jest z wilgocią.
    Jeśli tkanina zawilgnie to nie tylko traci swoje własności filtracyjne
    ale dodatkowo zbiera i "przytrzymuje" cały syf z powietrza w okolicach ust.