  • 11. Data: 2018-12-28 00:54:26
    Temat: Re: Kolektory
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jest wyznaczana moc? Masz dzulomierz?

  • 12. Data: 2018-12-28 07:38:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 00:54:27 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak jest wyznaczana moc? Masz dzulomierz?

    mam kilka, jeden na obwodzie solarnym, drugi w obwodzie ładowania bufora, trzeci w
    obwodzie odbioru ciepla z bufora, czwarty gdzies na wyjsciu w strone ogrzewania a
    piąty leży w pudełku i czeka :) Kupiłem po 40zeta/szt wszystkie co pan miał na
    allegro.
    Osiem pomp, milion punktów pomiaru temperatury, sterownik opary na raspberry pi
    I mnóstwo frajdy :)
    Jestem na etapie uruchamainia, a co bedzie dalej sie zobaczy.
    Ale taka nieciekawostka:
    bufory dla CO i CWU mam grzane prądem (oprócz tego solaru) - zepsuło się już 5
    grzałek, ja pierdziu, myślałem ze grzałka to będzie wieczna :/
    Prund ma kosztować 0,25zł/kWh w II taryfie i 0,68 w drogiej.

    b.

  • 13. Data: 2018-12-28 13:53:09
    Od: l...@g...com

    Będziesz mial co doglądac, konserwować, naprawiać i wymieniać

  • 14. Data: 2018-12-28 13:58:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 13:53:10 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Będziesz mial co doglądac, konserwować, naprawiać i wymieniać

    tak jest, to gwarancja ze mnie dzieci do domu starców nie oddadzą :)

    b.

  • 15. Data: 2018-12-28 14:49:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 13:58:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > tak jest, to gwarancja ze mnie dzieci do domu starców nie oddadzą :)

    Od kiedy zobaczyłem tą plątaninę rur i kabelków, wiedziałem że stoi
    za tym jakiś długoterminowy plan :]

    L.

  • 16. Data: 2018-12-28 16:11:45
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 07:38, Budyń pisze:

    > mam kilka, Kupiłem po 40zeta/szt wszystkie co pan miał na allegro.

    A co to za zwierze ten dżulomierz?
    Czy to te słynne podzielniki?
    Jak pytam w goglach to odpowiada pomiarem płota dla krów.

  • 17. Data: 2018-12-28 17:26:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 16:11:23 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > A co to za zwierze ten dżulomierz?
    > Czy to te słynne podzielniki?
    > Jak pytam w goglach to odpowiada pomiarem płota dla krów.

    ciepłomierz, kupilem dokladnie take
    https://allegro.pl/cieplomierz-elf-apator-nowy-legal
    -do-23-wyprzedaz-i7720732404.html

    b.

  • 18. Data: 2018-12-28 19:58:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    piąty leży w pudełku i czeka :) Kupiłem po 40zeta/szt wszystkie co pan miał na

    No to pojechałeś ostro, masz wszystko opomiarowane.

    > Osiem pomp, milion punktów pomiaru temperatury, sterownik opary na raspberry pi
    Te pompy to trochę Ci prądu zjedzą :)

    > I mnóstwo frajdy :)
    A to na pewno, w czym pisałeś program na pi, w c czy pythonie?

> [...]
    > bufory dla CO i CWU mam grzane prądem (oprócz tego solaru) - zepsuło się już 5
    grzałek, ja pierdziu, myślałem ze grzałka to będzie wieczna :/
    Mogą mieć za dużą moc i się lokalnie przegrzewają, daj im jakiś
    regulator pwm podobny jak do wiertarki na triaku i ogranicz moc tak do
    80% i zobacz co się będzie działo.

    > Prund ma kosztować 0,25zł/kWh w II taryfie i 0,68 w drogiej.
    Mam podobnie, po roku średnia mi wychodzi około 49gr/kwh ze wszystkimi
    opłatami.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 19. Data: 2018-12-28 20:05:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-27 o 14:55, Maciek pisze:

    > Czołem,
    >
    > Czy ktoś z grupy ma zamontowane kolektory słoneczne, kupne albo własnej
    > roboty? Ciekaw jestem, jak się to sprawdza.
    Sprawdza się, nawet w naszym klimacie bo mają >90% sprawności i wodę
    zagrzeją, zimą oczywiście gorzej bo energia słońca mała ale też dają radę
    szczególnie płaskie bo same odtają, próżniowe tego nie potrafią.

    > Czytałem ostatnio oferty firm montujących fotowoltaikę i chyba jeszcze ze
    > 20 lat nie będzie się to opłacać, ale kolektor do cwu i/lub wspomagająco do
    > CO to co innego.
    Dokładnie, kluczowa jest tu sprawność poza tym m2 kolektora jest sporo
    tańszy
    od panela FV.
    Sam mam w planach ale z kasą krucho, sąsiedzi w koło mają i chwalą sobie,
    lato i duża część wiosny i jesieni mają cwu prawie za darmo, prawie bo
    pompki trochę
    biorą, ale to i tak jest nic w porównaniu do tego co można uzyskać.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2018-12-30 15:56:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > pompki trochę
    > biorą, ale to i tak jest nic w porównaniu do tego co można uzyskać.

    A jakie bufory CWU mają?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz