  • Data: 2018-12-28 19:58:31
    Temat: Re: Kolektory
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-28 o 07:38, Budyń pisze:

    > mam kilka, jeden na obwodzie solarnym, drugi w obwodzie ładowania bufora, trzeci w
    obwodzie odbioru ciepla z bufora, czwarty gdzies na wyjsciu w strone ogrzewania a
    piąty leży w pudełku i czeka :) Kupiłem po 40zeta/szt wszystkie co pan miał na
    allegro.

    No to pojechałeś ostro, masz wszystko opomiarowane.

    > Osiem pomp, milion punktów pomiaru temperatury, sterownik opary na raspberry pi
    Te pompy to trochę Ci prądu zjedzą :)

    > I mnóstwo frajdy :)
    A to na pewno, w czym pisałeś program na pi, w c czy pythonie?

    > Jestem na etapie uruchamainia, a co bedzie dalej sie zobaczy.
    > Ale taka nieciekawostka:
    > bufory dla CO i CWU mam grzane prądem (oprócz tego solaru) - zepsuło się już 5
    grzałek, ja pierdziu, myślałem ze grzałka to będzie wieczna :/
    Mogą mieć za dużą moc i się lokalnie przegrzewają, daj im jakiś
    regulator pwm podobny jak do wiertarki na triaku i ogranicz moc tak do
    80% i zobacz co się będzie działo.

    > Prund ma kosztować 0,25zł/kWh w II taryfie i 0,68 w drogiej.
    Mam podobnie, po roku średnia mi wychodzi około 49gr/kwh ze wszystkimi
    opłatami.
    --
    Pozdr
    Janusz