    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Komin ceramiczny problem.
    Date: Fri, 16 Mar 2012 19:50:19 +0100

    Dnia 16-03-2012 o 08:34:02 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Widać masz jakiegoś popier*.* ubezpieczyciela. Ale to twój prywatny
    > problem - może za rok zażąda comiesięcznych kontroli kominiarskich.
    >
    > Albo ten twój agent cię "wkręca"... Albo masz urojenia - pokaż swoje
    > OWU, w którym miejscu masz taki wymóg.
    >
    > U mnie w OWU nie ma o tym słowa - jest tylko wymóg przestrzegania
    > obowiązujących przepisów p-poż.

    Mojemu znajomemu spaliła się chałupa - 4 letni dom z drewnianym stropem.
    Po "fakcie" okazało się, że ekipa poszła na łatwiznę i oparła belkę
    stropową (drewnianą) na kominie. Koniec belki o ognia oddzielała cagła
    postawiona na "sztorc" + 2cm zaprawy. Ewidentna fuszerka, inwestor
    oczywiście jej na etapie budowy nie widział - gdy był na budowie strop
    widział juz obudowany OSB od góry i ocieplony wełną od spodu.
    Odszkodowania oczywiście nie dostał (strop wykonay niezgodnie ze sztuką
    budowlaną, kierbud nie żyje, inwestor w "dupie") ale rzeczoznawca, który
    badał zgliszcza powiedział, że stan komina świadczy o zaniedbaniu
    inwestora. Komin ma być czyszczony wtedy kiedy wymaga czyszczenia -
    obowiązkiem właściciela obiektu jest dbanie o jego stan. Znajomy ogrzewał
    ten dom kominkiem (tyko i wyłacznie) i czyścił (za pomocą kominiarza) ten
    komin 2 razy do roku.

    Jak się ma 10k PLN miesięcznie na prawnika - pewnie bez problemu w sądzie
    da się wyprostować takiego "rzeczoznawcę" - szary człowiek niestety jest
    praktycznie na straconej pozycji w walce z ubezpieczycielem.

    Przepisy faktycznie się zmieniły - przepraszam za wprowadzenie w błąd -
    gdy ja sprawdzałem temat (przy pierwszym ubezpieczeniu) były wymagane
    przeglądy 4 razy w roku.

    Pzdr
    TG